status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Mon Dec 19, 2011 3:06 am

First topic message reminder :

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2011/12/magnificent-pearls-of-wisdom.html

Saya ambil ni dari post blogger yg saya syak anti hadith....ni salah satu hadith yg dia claim ambik dari internet (ada banyk sebenarnya)

Hadith 1: Satan sleeps in your nose

Narrated Abu Huraira: The Prophet said, “If anyone of you rouses from sleep and performs the ablution, he should wash his nose by putting water in it and then blowing it out thrice, because Satan has stayed in the upper part of his nose all the night.” (Sahih al-Bukhari, Volume 4, Book 54, Number 516)


kalau panel hadith ok, status hadith dijawab satu per satu, kalau settle status hadith tu, kita move on to next...nampak macam dia nak pertikai hadith imam-al bukhari indirectly...saya pun tak sure dia ambik dari internet betul atau tidak

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down


Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by thtl on Sat Dec 24, 2011 1:00 pm

Takhrij:

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ عَنْ الزُّهْرِيِّ عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا
عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ خَمْسٌ فَوَاسِقُ يُقْتَلْنَ فِي الْحَرَمِ الْفَأْرَةُ وَالْعَقْرَبُ وَالْحُدَيَّا وَالْغُرَابُ وَالْكَلْبُ الْعَقُورُ

Terj:

(BUKHARI - 3067) : Telah bercerita kepada kami Musaddad telah bercerita kepada kami Yazid bin Zurai' telah bercerita kepada kami Ma'mar dari Az Zuhriy dari 'Urwah dari 'Aisyah Radliallahu 'anha dari Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Ada lima jenis hewan fasiq (berbahaya) yang boleh dibunuh ketika sedang ihram, yaitu tikus, kalajengking, burung helang, burung gagak dan anjing liar".

Taaliq:
Blogger GAH tu tak faham bahasa arab, haiwan fasiq tu bukan maksud berdosa, tapi haiwan yang termasuk dalam kategori merbahaya, pengotor, mengganggu ternakan dan pembawa penyakit.
cth: tikus=pembawa penyakit, kalajengking=haiwan berbisa, helang-ia memakan ternakan, anak kambing dan ayam, gagak=pengotor dan anjing liar=gigitannya menyebabkan penyakit dan boleh membunuh manusia.
sekian

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Sat Dec 24, 2011 1:11 pm

matan asal soheh bukhari:

حَدَّثَنَا أَبُو الْيَمَانِ أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ عَنْ الزُّهْرِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو سَلَمَةَ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اشْتَكَتْ النَّارُ إِلَى رَبِّهَا فَقَالَتْ رَبِّ أَكَلَ بَعْضِي بَعْضًا فَأَذِنَ لَهَا بِنَفَسَيْنِ نَفَسٍ فِي الشِّتَاءِ وَنَفَسٍ فِي الصَّيْفِ فَأَشَدُّ مَا تَجِدُونَ مِنْ الْحَرِّ وَأَشَدُّ مَا تَجِدُونَ مِنْ الزَّمْهَرِيرِ
Soheh bukhari, kitab bada'u al-khalq, bab sifat an-naar wa annaha makhluuqah

Maksud an-naar di dalam hadis adalah neraka, bukan api biasa. Kerana hanya api neraka mempunyai api [kepanasan] dan zamharir- kesejukan yg amat sangat. Kedua dua sifat ini tidak boleh bergabung, melainkan di dalam neraka sahaja.

Ada dua pendapat tentang maksud hadis:
1. jumhur: neraka mengadu kepada Allah dlm ertikata sebenar sebagaimana zahir hadis, dan Allah telah menjadikan perasaan merasai dan membezakan pada api neraka.

Lalu Allah menerima aduan dan membenarkan neraka bernafas dua kali, masing2 dlm musim panas [bahagian kepanasan api] dan musim sejuk [bahagian zamharir- sejuk yg amat sgt]. Sebab itulah keadaan paling panas kita dapat rasai pada musim panas dan paling sejuk dirasai pada musim sejuk.

2. ada juga yg berpendapat hadis ini hanya kiasan, perumpamaan, nabi nak mengingatkan kita api neraka lalu baginda memberi contoh apa yg kita boleh rasa di dunia- keadaan paling panas pada musim panas. Supaya kita sedar dan berhati2 supaya dapat menjauhikan dan mengelakkan diri dari api neraka dan kepanasannya.

Sumber:
- umdat al-qari syarh sahih al-bukhari [23/28]
- sharah soheh muslim [5/117]

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Join date : 24/11/2011

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Sat Dec 24, 2011 1:19 pm

thtl wrote:Takhrij:

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ عَنْ الزُّهْرِيِّ عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا
عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ خَمْسٌ فَوَاسِقُ يُقْتَلْنَ فِي الْحَرَمِ الْفَأْرَةُ وَالْعَقْرَبُ وَالْحُدَيَّا وَالْغُرَابُ وَالْكَلْبُ الْعَقُورُ

Terj:

(BUKHARI - 3067) : Telah bercerita kepada kami Musaddad telah bercerita kepada kami Yazid bin Zurai' telah bercerita kepada kami Ma'mar dari Az Zuhriy dari 'Urwah dari 'Aisyah Radliallahu 'anha dari Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Ada lima jenis hewan fasiq (berbahaya) yang boleh dibunuh ketika sedang ihram, yaitu tikus, kalajengking, burung helang, burung gagak dan anjing liar".

Taaliq:
Blogger GAH tu tak faham bahasa arab, haiwan fasiq tu bukan maksud berdosa, tapi haiwan yang termasuk dalam kategori merbahaya, pengotor, mengganggu ternakan dan pembawa penyakit.
cth: tikus=pembawa penyakit, kalajengking=haiwan berbisa, helang-ia memakan ternakan, anak kambing dan ayam, gagak=pengotor dan anjing liar=gigitannya menyebabkan penyakit dan boleh membunuh manusia.
sekian

heheheh saya suka yg ni...mungkin kesilapan dia terjemah sendiri atau kesilapan penterjemah kpd inggeris...
dia terjemahkan literally sebagai binatang berdosa ek...klako klako..
tp mmg ada sebahgian penterjemah wat perangai cmni...terjemah literally tanpa rujuk kpd syarah hadis

ada seorg insan pernah tanya ana kenapa bunuh cicak sbb hadis sebut cicak binatang yg x banyak membuat kerosakan
rupanya dia baca kitab hadis terjemahan yg menterjemah "fuwaisiq" sbg binatang yg x byk membuat kerosakan
padahal fuwaisiq tu ism musagharah-menunjukkan benda itu kecil dr biasa, atau anak - bg fawasiq, mcm hirrah dan hurairah
fawasiq seperti kata sheikh merbahaya, pengotor, mengganggu ternakan dan pembawa penyakit.
maksud sebenar cicak adalah haiwan kecil tp tergolong kategori fawasiq..sebab dia kecil disebut dgn isim musagharah fuwaisiq
yg lebih kecil dlm hal ini saiz haiwan, iaitu cicak, bukannya kerosakan yg dibuatnya tidak berapa banyak


Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Join date : 24/11/2011

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Sat Dec 24, 2011 1:48 pm

Hadis ke 20:

20. Babies cry because of satan .

Abu Huraira said, "I heard Allah's Apostle saying, 'There is none born among the off-spring of Adam, but Satan touches it. A child therefore, cries loudly at the time of birth because of the touch of Satan, except Mary and her child." Then Abu Huraira recited: "And I seek refuge with You for her and for her offspring from the outcast Satan" (3.36) Bukhari Volume 4, Book 55, Number 641, also, same thing at Volume 6, Book 60, Number 71:, Narrated Said bin Al-Musaiyab. . .


My comments : Science has since observed that crying is a natural mechanism in new borns to make them suck in air and start breathing on their own. Allah the Creator has put this reflex into human babies. If new born babies dont cry, doctors spank the new born babies quickly to make them cry so that they will suck in air and live. . .

bayi menangis kerana setan....

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by thtl on Sun Dec 25, 2011 8:35 am

Takhriij:

حَدَّثَنَا أَبُو الْيَمَانِ أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ عَنْ أَبِي الزِّنَادِ عَنْ الْأَعْرَجِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ
قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُلُّ بَنِي آدَمَ يَطْعُنُ الشَّيْطَانُ فِي جَنْبَيْهِ بِإِصْبَعِهِ حِينَ يُولَدُ غَيْرَ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَهَبَ يَطْعُنُ فَطَعَنَ فِي الْحِجَابِ

Terj:
(HR Bukhari, no.3044, kod lidwa) : Telah bercerita kepada kami Abu Al Yaman telah mengabarkan kepada kami Syu'aib dari Abu Az Zanad dari Al A'raj dari Abu Hurairah radliallahu 'anhu berkata; Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Setiap anak keturunan Adam ditusuk (untuk disesatkan) oleh setan dengan jari jemarinya ketika lahir, kecuali 'Isa bin Maryam. Setan datang lalu menusuk dari balik hijab" (pakaian yang dikenakan bayi) ".

Fiqh hadith: Dari Ibn Qayyim:
وقال ابن القيم –رحمه الله-:

" وبكاء الطفل ساعة ولادته يدل على صحته وقوته وشدته وإذا وضع الطفل يده أو إبهامه أو إصبعه على عضو من أعضائه فهو دليل على ألم ذلك العضو .....

ولما كان مفارقة كل معتاد ومألوف بالانتقال عنه شديدا على من رامه ولا سيما إذا كان الانتقال دفعة واحدة فالجنين عند مفارقته للرحم ينتقل عما قد ألفه واعتاده في جميع أحواله دفعة واحدة وشدة ذلك الانتقال عليه أكثر من شدة الانتقال بالتدريج....

فالجنين ينتقل عما ألفه واعتاده في غذائه وتنفسه ومداخله وما يكتنفه وهلة واحدة وهذه أول شدة يلقاها في الدنيا ثم تتوافر عليها الشدائد حتى يكون آخرها الشدة العظمى التي لا شدة فوقها أو الراحة العظمى التي لا تعب دونها ولذلك يبكي عند ورود هذه الشدة عليه مع ما يلقاه من وكز الشيطان وطعنه في خاصرته .... فإذا انفصل الجنين بكى ساعة انفصاله لسبب طبيعي وهو مفارقة إلفه ومكانه الذي كان فيه وسبب منفصل عنه وهو طعن الشيطان في خاصرته فإذا انفصل وتم انفصاله مد يده إلى فيه...." [تحفة المودود (287-291)]


Ibn Qayyim dalam Tuhfatul Maudud menjelaskan fenomena bayi menangis boleh difahami dgn menggabungkan sains perubatan dgn wahyu, aspek perubatan di mana bayi memangis saat kelahiran kerana menunjukkan ia bayi yang sihat dan kuat; perubahan suhu dalam rahim dengan suhu luar dan juga ia terputus dari keselesaan dan keselamatan berada dalam rahim;
manakala wahyu pulam menceritakan fenomena ghaib atau unsur2 spiritual yang wajib kita beriman saja yakni setan juga ada peranan dalam mengganggu anak Adam sejak lahir lagi. Ia juga menceritakan keajaiban Jesus sejak lahir lagi. Maka sains perubatan dan khabar ghaib dari Nabi saw tidaklah bercanggah.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Tue Dec 27, 2011 12:58 pm

Hadis ke 21 dan terakhir (Rasulullah s.a.w mengalahkan syaitan):

21. Seeing satan.

Narrated Abu Hurairah : The Prophet once offered the prayer and said, "Satan came in front of me and tried to interrupt my prayer, but Allah gave me an upper hand on him and I choked him. No doubt, I thought of tying him to one of the pillars of the mosque till you get up in the morning and see him. Then I remembered the statement of Prophet Solomon, 'My Lord ! Bestow on me a kingdom such as shall not belong to any other after me.' Then Allah made him (Satan) return with his head down (humiliated)." (Bukhari, Volume 2, Book 22, Number 301) . .


My comment : This is what Allah and the Rasul told us about satan in the Quran. .

Surah 7:27 "O children of Adam, do not let the satan dupe you as he did when he caused the eviction of your parents from Paradise, and the removal of their garments to expose their bodies. He and his tribe see you, while you do not see them. We appoint the satans as companions of those who do not believe". . .


This verse means that while the satan can see the children of Adam (thats us) we cannot see the satan. The Prophet was definitely one of the 'children of Adam'. This is what Allah and the Prophet taught us in the Quran. .

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by thtl on Tue Dec 27, 2011 1:59 pm

alhamdulillah, dah tamat.

takhrij:

حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ
عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّ عِفْرِيتًا مِنْ الْجِنِّ تَفَلَّتَ الْبَارِحَةَ لِيَقْطَعَ عَلَيَّ صَلَاتِي فَأَمْكَنَنِي اللَّهُ مِنْهُ فَأَخَذْتُهُ فَأَرَدْتُ أَنْ أَرْبُطَهُ عَلَى سَارِيَةٍ مِنْ سَوَارِي الْمَسْجِدِ حَتَّى تَنْظُرُوا إِلَيْهِ كُلُّكُمْ فَذَكَرْتُ دَعْوَةَ أَخِي سُلَيْمَانَ رَبِّ
{ هَبْ لِي مُلْكًا لَا يَنْبَغِي لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِي }
فَرَدَدْتُهُ خَاسِئًا
{ عِفْرِيتٌ }
مُتَمَرِّدٌ مِنْ إِنْسٍ أَوْ جَانٍّ مِثْلُ زِبْنِيَةٍ جَمَاعَتُهَا الزَّبَانِيَةُ
Terj:
(HR Bukhari, no.3170) : Telah bercerita kepadaku Muhammad bin Bassyar telah bercerita kepada kami Muhammad binJa'far telah bercerita kepada kami Syu'bah dari Muhammad bin Ziyad dari Abu Hurairah radliallahu 'anhu dari Nabi shallallahu 'alaihi wasallam: "Sesungguhnya 'Ifrit dari bangsa jin baru saja menggangguku untuk memutuskan shalatku namun Allah menjadikan aku dapat menundukkannya lalu aku tangkap dan hendak mengikatnya pada tiang diantara tiang-tiang masjid hingga tiap orang dari kalian dapat melihatnya. Namun aku teringat akan do'a saudaraku, Nabi Sulaiman 'Alaihissalam; ("Ya Rabb, anugerahkanlah kepadaku kerajaan yang tidak akan dimiliki oleh seorangpun setelah aku"). (QS. Shad ayat 35). Maka kulepaskan kembali setan itu dalam keadaan hina. Kata 'Ifrit (dalam QS surat an-Naml ayat 39) digunakan untuk setiap orang yang membangkang (durhaka), baik dari kalangan manusia maupun jin. Timbangan kata 'Ifriit seperti kata "zibniyah" yang jamaknya zabaniyah". Sedang 'Ifriit, bentuk jamaknya 'Afaariit.

Fiqh hadith:

secara umum, mmg kita tak nampak jinn, tapi apa yg menghalang Nabi Muhammad saw kerana baginda di utus utk jinn dan manusia?
penglihatan kita terhijab, tapi penglihatan Nabi tanpa batas, dalil:

AQT 50:22 [maka Kami singkapkan daripadamu tutup (yang menutupi) matamu, maka penglihatanmu pada hari itu amat tajam]

ayat ni membuktikan, Allah berkuasa menyingkap hijab pada pemandangan kita, apatah lagi utk Nabi2. mereka ada MUKJIZAT dan anti-hadith mmg tidak percayakan ujudnya Mukjizat.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Tue Dec 27, 2011 5:54 pm

alhamdulillah dah tamat penjelasan...
moga moga dapat memberikan penambahan iman terhadap kita...
dan merungkaikan simpulan2 kekeliruan yg ditimbulkan ...
semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua juga mereka..

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Tue Dec 27, 2011 5:56 pm

satu lagi ana cadangkan kita dokumentasikan thread ini menjadi buku...
ana rasa person incharge yg sesuai ialah pembuka thread sendiri..
amacam? setuju?

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by thtl on Tue Dec 27, 2011 5:59 pm

baguZ idea ust a_z..kemudian sebarkan ke cyber...kasi kezutan kpd GAH...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Tue Dec 27, 2011 6:03 pm

ok la boss dah setuju...kita tunggu respons yat...
ini kira projek bersejarah ni siri pertama yang tamat dlm forum bicarathtl

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Wed Dec 28, 2011 7:12 am

ok ana setuju...

yg jawapan dari kapten ana copy paste sekali, dari sekdar bagi link sahaja...

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Wed Dec 28, 2011 8:00 am

ok yat terbaekkk...
kalau rasa nak minta tolong ana buatkan coverpage bleh...
tp kalau enta nk wat sendiri pun ok gak

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Wed Dec 28, 2011 5:11 pm

anta la buat coverpage, biaq seragam...koh koh...

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Wed Dec 28, 2011 7:04 pm

ok yat beres...nanti dah siap kumpul emel kt ana

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Mon Jan 30, 2012 3:33 pm

ana dah kasi draft kat AZ untuk didokumentasikan.....


yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by thtl on Mon Jan 30, 2012 8:06 pm

AZ dah kerja sekarang, mungkin akan ditangguhkan dulu kot

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Ahmad Shamil on Mon Jan 30, 2012 8:35 pm

due date projek editing ana hujung bulan 2...kalau x ada halangan slps siap ana cuba usahakan projek ini insya Allah..kalau ana siap kerja awal insya Allah ana leh wat awal

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)

Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 31
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by yat on Tue Jan 31, 2012 3:41 am

ana pun lambat gak, tak urgent....at the same time kalau ada apa2 yg boleh ditambah baik kalau nampak, inform ana

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: status hadith dari blogger ini satu-persatu (kaji kerja sikit kat ahli2 panel)

Post by Sponsored content Today at 6:36 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum