Koleksi2 miracle Allah

Go down

Koleksi2 miracle Allah Empty Koleksi2 miracle Allah

Post by seijiseimura84 on Sun Dec 23, 2012 9:05 pm

Saya nak cadangkan sebuah buku yang bertujuan berkongsi pengalaman, di mana pengalaman tersebut dapat dijadikan pedoman untuk seseorang bergantung sepenuhnya pada Allah SWT

Pernah tak korang terjumpa seorang andaikata pelacur, ataupun seorang tukang urut perempuan yang selalu urut lelaki termasuk zakarnya. Bila kita nasihatkan berhenti bekerja, maka logik akal mereka akan mengatakan mustahil. Kerana bagi mereka, sekiranya mereka berhenti akan HILANGlah segala punca rezeki. Walaupun secara teori mereka tahu Allahlah yang memberi rezeki, tetapi mereka kurang yakin....kerana mereka belum lagi berpengalaman atau mereka belum nampak, apabila berserah pada Allah, maka rezekinya terjamin. Minda mereka masih terikat dengan sebab akibat, di mana mereka percaya, rezeki mereka mesti ditentukan tangan usaha. Mereka tidak dapat melihat Allahlah yg memberi rezeki pada mereka sekiranya mereka berserah pada Allah. PERSOALANNYA.......apakah bentuk cerita kisah benar yg dapat yakinkan mereka bahawa rezeki itu di tangan Allah. Inilah yg saya maksudkan KISAH-KISAH MIRACLE. Kisah2 yg benar2 menyentuh iman, serta merangsang jiwa untuk terus berserah pada Allah

Saya bagi sebuah contoh.....andaikata saya menasihatkan seorang muslim supaya banyak sedekah kerana banyak sedekah menambahkan rezeki. Namun nasihat tersebut tidak didengari....kerana masih tidak yakin. Maka saya pun beli buku robert kiyosaki, nah inilah contoh2 kisah2 org yg miskin 2 , kisah2 yg benar, kerana kemurahan mereka bersedekah, mereka menjadi kaya.....barulah muslim tersebut yakin dengan nasihat saya
seijiseimura84
seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Koleksi2 miracle Allah Empty Re: Koleksi2 miracle Allah

Post by thtl on Sun Dec 23, 2012 9:10 pm

doc nak tubuh NGO mnyelamatkan golongan-golongan camtu ker..

dalam kitab spt Hayatus sahabah mmg dah disusun tajuknya, kisah-kisah orang yg bertawakkal kpd Allah...miracle dan karamah ni mmg dah banyak di tulis, antaranya Hilyatul Auliya', sifatus safwah..cuma masih dalam arabic..
thtl
thtl
Admin
Admin

Posts : 9561
Points : 10331
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Koleksi2 miracle Allah Empty Re: Koleksi2 miracle Allah

Post by seijiseimura84 on Mon Dec 24, 2012 6:00 pm

thtl wrote:doc nak tubuh NGO mnyelamatkan golongan-golongan camtu ker..

dalam kitab spt Hayatus sahabah mmg dah disusun tajuknya, kisah-kisah orang yg bertawakkal kpd Allah...miracle dan karamah ni mmg dah banyak di tulis, antaranya Hilyatul Auliya', sifatus safwah..cuma masih dalam arabic..
tapi kisah2 tersebut banyak berkisahkan cerita zaman lepas, bukan zaman moden. Camne org sekarang nak convince...

CUba tengok buku robert kiyosaki bila dia menyentuh isu menderma menjadikan kita kaya. Dia tampilkan bukti masa moden sehingga pembaca baca pun menjadi yakin

Begitu juga dgn isu seperti pelacur dan tukang urut, adakah mereka mempunyai cerita role model utk dihayati serta menjadi yakin untuk terus bertawakal dgn allah dlm bab rezeki??
seijiseimura84
seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Koleksi2 miracle Allah Empty Re: Koleksi2 miracle Allah

Post by thtl on Mon Dec 24, 2012 9:18 pm

Doc.
kebanyakan pelacur ni suka baca majallah Mastika, dalam tu banyak kisah miracle, kalau depa nak insaf, rasanya dah cukup..ha3
thtl
thtl
Admin
Admin

Posts : 9561
Points : 10331
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Koleksi2 miracle Allah Empty Re: Koleksi2 miracle Allah

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum