Bangsa Bijak

View previous topic View next topic Go down

Bangsa Bijak

Post by Mohamad hafiz on Wed Mar 20, 2013 4:34 pm

Asalamualaikum semua,
Saya terjumpa ni di fb, tapi ada jugak terjumpa di web yang lain..
Saya nak kongsikan fakta yang disembunyikan oleh Yahudi. .

http://www.facebook.com/KamiKakiBoom/posts/373751189407699

Tahukah anda sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom Kita nak dedahkan 10 daripadanya!

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Mohamad hafiz on Wed Mar 20, 2013 4:46 pm

Kesimpulan :-

1. berkaitan fakta no 2 tu, Habbatus Sauda adalah rawatan yg digunakan oleh org Yahudi, Bukan ke itu Rawatan yg terdapat dlm Al-Quran ? Sya jugak ingin berkongsi Kisah tentang Al-Quran tidak menipu

berikut ialah link tsb :-

http://halaqah.net/v10/index.php?topic=15841.0

2. Berkaitan fakta Ibu mengandung tu, Mendengar Bunyi alat musik dari Violin dan piano memang boleh meransang Otak Bayi / Janin, Malah Boleh buat otak aktif berfikir, (Saya slalu berfikir sambil dngr lagu piano bertajuk "Canon In D" hehehe Razz )Tapi sebaiknya Ditukar Kepada Zikrullah.. Saya suka sarankan Zikir " Subhanallah ..." sebab 14 million saraf otak aktif apabila mendengar Zikrullah. .
Boleh bagi tips ni dkat ibu mengandung, suruh selesaikan mathematic pun bole, Org Cina slalu buat ni.. hehehe

3. Tentang McDonald tu, Wallahualam.. saya belum pernah lagi merasa McDonald.. KepCi je ade huhuhu

hehehe, kalau perkongsian ini kurang sohih , mohon didelete Smile

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by thtl on Wed Mar 20, 2013 7:34 pm

selagi ia tak kata hadis OKlaa. kebanyakan dakwaannya tu benar belaka, tapi nak verify apa jua benda ni dgn Yahudi bukanlah mudah kerana depa ni pandai simpan rahsia.

Dakwaan begini, kalau tak ada statistiks atau data yg menyokongnya, ia dinamakan hipotesis atau sangkaan sahaja...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Mohamad hafiz on Thu Mar 21, 2013 1:43 am

Betul tu ustaz, Like

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Dodo Don on Thu Mar 21, 2013 12:15 pm

Saya pun banyak dengar cerita seperti itu yang menggambarkan Yahudi lebih baik dalam menjaga kesihatan dan makanan, memelihara zuriat dan IQ mereka berbanding orang Islam.. dari satu sudut ia memberi kesedaran kepada orang Islam Dan sudut yang lain supaya kita mengubah tanggapan bahawa mereka perlu kita contohi.

Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Mohamad hafiz on Thu Mar 21, 2013 12:29 pm

Like

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Hazelgurluv on Fri Mar 22, 2013 4:55 am

Salam sdr hafiz, saya juga ada terbaca fakta ini di net ketika pregnant dulu, asalnya google untuk mencari kaedah dan amalam ketika preggy bagi mendapatkan anak yang genius...maka amalan kaum ibu yahudi yang sedang mengandung spt di no3 serta amalan memakan buah tamar, kismis, badam dan kekacang juga saya amalkan...nabi junjungan dan kesayangan kita semua nabi muhammad swt juga dalam satu kata2 menyarankan kaum ibu mengamalkan makan tamar ketika mengandung, kerana buah tamar mempunyai banyak zat ucukup utk ibu mengandung.... Yahudi menentang islam tetapi mengambil dan mempraktikan amalan dan ajaran islam untuk kepentingan kaum mereka terutamanya dalam sudut kesihatan

Hazelgurluv
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 36
Join date : 18/03/2013
Age : 34

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Hazelgurluv on Fri Mar 22, 2013 4:58 am

Menurut saya dan gerak hati saya sebagai ibu jika tidak sebagai genius pun, anak saya di dalam golongan kanak-kanak yang cerdik dan cepat belajar. Jadi saya akan meneruskan amalan ini jika saya mengandung lagi nanti...insyallah

Hazelgurluv
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 36
Join date : 18/03/2013
Age : 34

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Dodo Don on Fri Mar 22, 2013 7:24 am

Usaha nak mendapat anak yang baik bermula dari hubungan suami dan isteri lagi seperti membaca doa sebelum melakukan hubungan bersama. Dalam hal ini pun ada juga petua cara Yahudi mendapat anak yang bijak. Sebaiknya kita jangan kaitkan dengan Yahudi, cukuplah kita mengikut apa yang dianjurkan oleh Islam. Di takuti niat amalan kita bertukar nak jadi baik macam Yahudi.

Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Mohamad hafiz on Fri Mar 22, 2013 1:32 pm

Setujug dgn Abg Dodo Don. . Piano dan violin tu klu boleh ditukar kpd Mendengar Ayat Al-Quran Smile

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Bangsa Bijak

Post by Sponsored content Today at 11:11 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum