Solat sambil baca komik

View previous topic View next topic Go down

Solat sambil baca komik

Post by kalepensel on Thu Mar 28, 2013 5:41 am

Nampak tajuk topik ni memang lawak, tapi inilah apa yang berlaku pada sebuah sekolah

sekolah tu buat sembahyang sunat berjemaah, tapi solat itu terlalu panjang bacaannya. Apabila itu terjadi, budak2 ni ambil Quran dan komik, letak Quran di bawah dan komik di atas semasa sembahyang. Imam dok baca Quran, makmum baca komik dalam hati.

Soalnya, sah atau tak solat macam ni?

kalepensel
AHLI
AHLI

Posts : 176
Points : 260
Join date : 30/01/2012
Age : 21
Location : Kota Bharu, Kelantan

Back to top Go down

Re: Solat sambil baca komik

Post by thtl on Thu Mar 28, 2013 7:03 am

budak usia berapa? nampak macam belum baligh..he3

solat ni kalau orang dewasa buat, ia menjadi null n void.
sebab solat ni tidak lain melainkan bacaan AQ, tahmid, tasbih dan takbir. kalau baca komik, walaupun dalam hati.
Lagi satu ia mempersendakan agama dan ibadah paling penting.

Tapi kalau bebudak, iman belum masuk...nak wat camna...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Solat sambil baca komik

Post by Dodo Don on Thu Mar 28, 2013 7:40 am

Kalau imam yang solat sambil baca alquran dihadapannya, saya pernah lihat. Kalau makmum pun pegang al quran dan membacanya tak pernah pula saya tengok.

Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: Solat sambil baca komik

Post by thtl on Thu Mar 28, 2013 8:16 am

kat mesjidil haram banyak, ketika tarawih..makmum banyak yg pegang musyhaf kecik..
bid'ah

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Solat sambil baca komik

Post by Sponsored content Today at 7:53 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum