Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by najib76 on Mon Apr 01, 2013 3:37 am

First topic message reminder :

salam ,

ada beberapa individu yg menyatakan wuduk tak sah bila nanti guna dakwat kekal dalam PRU13.....

nampak seperti promosi jgn pergi mengundi.... Suspect Suspect

najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down


Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by thtl on Mon Apr 15, 2013 6:45 am

Dah 18 tahun u tak gunakan hak sbg pengundi...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by noorul khairy on Mon Apr 15, 2013 5:10 pm

salam..
betul berkenaan dakwat kekal tu.mcm2 perkara yg dihebahkan.ada yg benar ada yg tidak. insyaAllah..saya salah seorang kerani pengundian n kerani yg mengira undi utk pru ke13 ni(salah seorg tukang cat jari la ni)..jadi kami dah d beri taklimat oleh pihak spr utk sebarang kemungkinan (mgkn ada yg tak nak dicat) nanti. secara fizikal rupa dakwat kekal spt dakwat pen(dlm botol).tp secara chemical saya tak pasti. dan warna nya tak semestinya hitam (seperti yg dmaklum pegawai spr)
ia di cat d atas jari dgn menggunakan berus kecil. (spt berus liquid paper tahun 90-an..hihii) jari yg akan di cat adalah jari telunjuk pada tgn kiri. (jd pastikan jari telunjuk sebelah kiri tu comel nanti Smile ..
selamat mengundi..adik hafiz blh tgk jari mak ayah nanti k. salam

noorul khairy
AHLI
AHLI

Posts : 27
Join date : 13/04/2013

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by Mohamad hafiz on Tue Apr 16, 2013 12:46 am

hehehe, Like

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Join date : 23/01/2013

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by najib76 on Tue Apr 16, 2013 2:46 am

noorul khairy wrote:salam..
betul berkenaan dakwat kekal tu.mcm2 perkara yg dihebahkan.ada yg benar ada yg tidak. insyaAllah..saya salah seorang kerani pengundian n kerani yg mengira undi utk pru ke13 ni(salah seorg tukang cat jari la ni)..jadi kami dah d beri taklimat oleh pihak spr utk sebarang kemungkinan (mgkn ada yg tak nak dicat) nanti. secara fizikal rupa dakwat kekal spt dakwat pen(dlm botol).tp secara chemical saya tak pasti. dan warna nya tak semestinya hitam (seperti yg dmaklum pegawai spr)
ia di cat d atas jari dgn menggunakan berus kecil. (spt berus liquid paper tahun 90-an..hihii) jari yg akan di cat adalah jari telunjuk pada tgn kiri. (jd pastikan jari telunjuk sebelah kiri tu comel nanti Smile ..
selamat mengundi..adik hafiz blh tgk jari mak ayah nanti k. salam

awak dah dedahkan rahsia ?? bukan ke SPR inform warna dakwat pada hari undi ??
sepatutnya kalau kita dah tahu diamkan sahaja ..hehe

najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by abu_firdaus on Tue Apr 16, 2013 3:42 am

memang dah ada video pun penerangan SPR utk cara2 mengundi termasuk cara2 sapuan cat kat jari

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by noorul khairy on Tue Apr 16, 2013 10:43 am

salam..
Smile saya tak pecah apa2 rahsia pun. saya cuma nyatakan dakwat kekal tak semestinya warna hitam. dan kami sendiri pun tak tau apa warna dakwat kekal yg akan kami gunakan nanti. Smile

noorul khairy
AHLI
AHLI

Posts : 27
Points : 35
Join date : 13/04/2013

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by Mohamad hafiz on Tue Apr 16, 2013 11:37 am

Sahih.. hehehe..
noorul khairy wrote:salam..
betul berkenaan dakwat kekal tu.mcm2 perkara yg dihebahkan.ada yg benar ada yg tidak. insyaAllah..saya salah seorang kerani pengundian n kerani yg mengira undi utk pru ke13 ni(salah seorg tukang cat jari la ni)..jadi kami dah d beri taklimat oleh pihak spr utk sebarang kemungkinan (mgkn ada yg tak nak dicat) nanti. secara fizikal rupa dakwat kekal spt dakwat pen(dlm botol).tp secara chemical saya tak pasti. dan warna nya tak semestinya hitam (seperti yg dmaklum pegawai spr)
ia di cat d atas jari dgn menggunakan berus kecil. (spt berus liquid paper tahun 90-an..hihii) jari yg akan di cat adalah jari telunjuk pada tgn kiri. (jd pastikan jari telunjuk sebelah kiri tu comel nanti ..
selamat mengundi..adik hafiz blh tgk jari mak ayah nanti k. salam

Anyway, Akak, bateng a mengundi yn neh, penjawat awam pun bei cuti kawak la ? hehe, dngr2 ade cuti tanpa rekod wktu mengundi nnti

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by noorul khairy on Tue Apr 16, 2013 7:17 pm

salam adek hafiz.. kmk melayu... Smile
mengundi kan 5hb,hari ahad.ne ada cuti dek oi.... Smile

noorul khairy
AHLI
AHLI

Posts : 27
Points : 35
Join date : 13/04/2013

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by Mohamad hafiz on Wed Apr 17, 2013 1:20 am

hehe.. it's ok.. sye fikir ade cuti wktu mengundi hehe tak pe la.. hehe

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by are_rie80 on Wed Apr 17, 2013 4:50 am

Betol ka ni??cmna ni??
Tlg bg pencerahan..huhuhu..

are_rie80
AHLI
AHLI

Posts : 5
Points : 7
Join date : 14/04/2013

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by alDayyan on Wed Apr 17, 2013 5:24 am

are_rie80 wrote:Betol ka ni??cmna ni??
Tlg bg pencerahan..huhuhu..



http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/isu-penggunaan-indelible-ink

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Dakwat kekal tak sah wuduk ??

Post by Sponsored content Today at 4:55 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum