Dari Page Tanyalah Ustaz

View previous topic View next topic Go down

Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by alDayyan on Fri Apr 19, 2013 10:47 am

Salam

berikut adalah petikan yg terdapat di laman fb Tanyalh Ustaz (https://www.facebook.com/tanyalahustaz)
Wanita Oh Wanita
Ketika Allah menciptakan wanita,
Malaikat datang dan bertanya, “Mengapa begitu lama, Tuhan?”

Tuhan menjawab, “Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?”

Dua tangan mesti dibersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh digerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan…
Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya…
Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan…
Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini…

Malaikat menjawab, “Hanya dengan dua tangan ini?”

“Tetapi…Engkau membuatnya begitu halus & lembut”

“Ya…, AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa”

“Apakah dia mampu berfikir?” Tanya Malaikat

Tuhan menjawab, “Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya.

Malaikat itu menyentuh dadanya,
“Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya”

“Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga”

“Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan”

“Ya….., Harus…!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki…

Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri…

Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit…
Mampu tertawa saat hatinya menangis…
Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya…
Dia boleh melawan ketidakadilan…
Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia…
Hatinya terluka saat melihat kesedihan…
Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka…
“CINTANYA TANPA SYARAT”

Malaikat sangat kagum, “Lalu apa kekurangannya?”

Tuhan menjawab, “Hanya satu hal…Dia terkadang lupa betapa berharganya dia”
https://www.facebook.com/tanyalahustaz/posts/570515886313220

apakah benar kisahnya seperti di atas? dari mana kisah ini di petik? dari kitab apa?

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by Mohamad hafiz on Fri Apr 19, 2013 10:53 am

tak pernah lagi dngr crita ni..

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by alDayyan on Fri Apr 19, 2013 11:03 am

page agama, tp sumber asal pun x diberikan.. fail! SIGH

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by thtl on Fri Apr 19, 2013 11:11 am

dari syaitanla, mana lagi... Alahai

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by Ibnu Hisyam on Fri Apr 19, 2013 11:12 am

tu la....ramai sangat yg share benda2 mcm ni kat fb.

Ibnu Hisyam
AHLI
AHLI

Posts : 93
Points : 104
Join date : 12/04/2013
Age : 42
Location : Sarawak

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by alDayyan on Fri Apr 19, 2013 11:19 am

thtl wrote:dari syaitanla, mana lagi... Alahai

kdg2 admin2 page mcm ni saya rasa syiah punya org la ustaz..sebab tadi pun ada gak satu riwayat yg melaknat si kaki kencing berdiri.. sy selidik2 punya selidik rupa2nya xde pon sampai kena laknat ke apa ke..
http://titian-sebenar.blogspot.com/2012/02/kencing-berdiri-menjejaskan-kemaksuman.html

tp dorg bijak guna hadis2 palsu pastu fitnah kaw2 atas nama nabi..

kalau mcm kisah kat atas tu kiranya dorg ni subahat fitnah atas nama Allah dan malaikat pulak la..

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Dari Page Tanyalah Ustaz

Post by Sponsored content Today at 9:16 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum