Ghibah

View previous topic View next topic Go down

Ghibah

Post by ummu_durrah on Thu Oct 24, 2013 6:09 am

Salam 

Saya ingin bertanya, apakah boleh jika ada orang mencanang-canang pada orang ramai bahawa individu ini menipu dalam perniagaan ? Habis lesap duit, barang takda, call message tak jawab..

Ohh.. geramnya. Tak tahu nak report kat mana ni. Harap bisnessnya lingkup. Laughing 

Dia nak mencanang-canang supaya orang lain tak terkena macam dia kena. Diaa lebih kesian orang lain daripada kesiankan peniaga penipu.

Jatuh ghibah ke tak ni ye ?

Jazakallah

ummu_durrah
AHLI
AHLI

Posts : 25
Points : 27
Join date : 24/11/2011
Age : 28

Back to top Go down

Re: Ghibah

Post by thtl on Thu Oct 24, 2013 9:37 am

Boleh.
itulah mengumpat yg diharuskan, "yakni melindungi kepentingan awam dari penipuan" cthnya skim cepat kaya.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Ghibah

Post by Ad-Dien on Thu Oct 24, 2013 1:40 pm

ummu_durrah wrote:Salam 

Saya ingin bertanya, apakah boleh jika ada orang mencanang-canang pada orang ramai bahawa individu ini menipu dalam perniagaan ? Habis lesap duit, barang takda, call message tak jawab..

Ohh.. geramnya. Tak tahu nak report kat mana ni. Harap bisnessnya lingkup. Laughing 

Dia nak mencanang-canang supaya orang lain tak terkena macam dia kena. Diaa lebih kesian orang lain daripada kesiankan peniaga penipu.

Jatuh ghibah ke tak ni ye ?

Jazakallah
Ni macam jadi kat diri sendiri je Umm Durrah Smile

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ghibah

Post by ummu_durrah on Fri Oct 25, 2013 5:48 pm

Isk.. tak adalah.. Alahai 


ummu_durrah
AHLI
AHLI

Posts : 25
Points : 27
Join date : 24/11/2011
Age : 28

Back to top Go down

Re: Ghibah

Post by Ad-Dien on Fri Oct 25, 2013 8:44 pm

ummu_durrah wrote:Isk.. tak adalah.. Alahai 

 Suspect 

ye lah tu, kalau ikut psikologi biasanya memang ye Smile

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ghibah

Post by Sponsored content Today at 9:11 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum