PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

View previous topic View next topic Go down

PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by ummuyaser on Sat Nov 30, 2013 2:41 am

Salam Berikutan posting seorang ikhwah tentang komen Dr MAZA terhadap keturunan Habib. Ana terbaca posting ini di laman FB Grup AFN.  Rasa tak selesa dengan pendedahan ni. Siap diberikan link rujukan lagi. Apakah ianya pasti benar atau fitnah semata? Apakah wajar didedahkan keaiban beliau sebegini?

(Dr MAZA telah mengeluarkan statement dlm ceramahnya : https://www.youtube.com/watch?v=4dP9dNueh8I )

NAMA: Mohd Asri Bin Abdul Talib ( Telah menukar nama bapanya Kepada Zainul Abidin walaupun pernah mengharamkan penukaran nama bapa tetapi dia sendiri buat perkara yang dia sendiri haramkan)

TEMPAT& TARIKH LAHIR: Penang. Pada 1.1.1971
PENDIDIKAN: Kolej Islam Klang. Dikatakan pernah ditegur dan dinasihati oleh gurunya sendiri iaitu Datin Aminah agar tidak membawa fahaman Wahhabi tetapi Asri mengutuk & memperlekehkan ustazahnya itu sebagai tukang karut.
STATUS: Pendakwah Unit Dakwah Wahhabi Di Malaysia Yang Di Sponsor Oleh Negara Asing.
KES: Dikatakan pernah terlibat dengan pelbagai kes yang amat memalukan dan menjijikkan.

KESALAHAN BESAR DALAM AQIDAH:
- Menyandarkan Perbuatan Syirik Kepada Para Nabi.
- Menyamakan Wajah Islam Dengan Kristian.
- Berakidah Allah Duduk.
- Menghina Nabi Ibrahim Sebagai Watak Orang Jahil Tentang Tuhan.
- Mengkafirkan Umat Islam (Tawassul)
- Mempertahankan Orang Kafir Atheis Sebagai Beriman&Bertauhid Kepada Allah.
- Mendakwa Orang Kristian Bertauhid dan Beriman kepada Allah.
- Menghina Ilmu Aqidah Islam.
- Memperlekehkan Hukum Murtad.
- Mengkafirkan Ulama Islam Dengan Menyifatkan Sebagai Khawarij.
- Banyak lagi…

KESALAHAN BESAR DALAM FEQAH:
- Mendakwa Orang Buat Bid’ah Sesat Pun Dapat Pahala.
- Dakwa Pakai Serban Bukan Sunnah.
- Menghukum Sambutan Maulid Nabi Sebagai Sesat.
- Mengharamkan Sebutan Nama Nabi Atau Wali.
- Melakukan Perkara Yang Dirinya Sendiri Haramkan..
- Banyak lagi…

KES-KES LAIN:
- Tidak Amanah Dalam Menyunting Kitab Al-Ibanah.
- Memalsukan Kenyataan Aqidah Imam Syafie Dalam Seminar-seminar.
- Mengakui Telinga Dan Mulut Adalah Sifat Allah.
- Banyak lagi…

* Rujuk: ww.drmaza.com


Last edited by ummuyaser on Tue Dec 03, 2013 4:38 pm; edited 2 times in total

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by zikrulmaut_sm on Sat Nov 30, 2013 7:25 am

Benda ni seolah-olah nak memadamkan cahaya matahari di tengah hari. Ceramah Dr. MAZA banyak di Youtube. Terlalu banyak untuk menjadi saksi apa pegangan Dr. MAZA sebenarnya. Tulisan Dr. MAZA banyak di websitenya dan facebooknya. Ayah Dr. MAZA masih hidup. Siapa yang pergi Institut Al-Qayyim boleh pergi berborak dengan ayahnya untuk tahu macam-macam cerita.

Siapa yang bawak ceritalah sebenarnya yang kena bawak bukti. Bukan main sebut saja. Lepas bawak bukti, silalah bersumpah demi Allah, seandainya ini dusta, semoga laknat Allah diturunkan kepada si pendusta (macam semasa dakwah Nabi Muhammad sallallahu 'alaihi wasallam dengan pendeta Yahudi & Nasrani di mana mereka tidak berani bermubahalah dengan baginda).

_________________
[Takkan beribadat pun berdosa?]

عن سعيد بن المسيب أنه رأى رجلا يصلي بعد طلوع الفجر أكثر من ركعتين يكثر فيها الركوع والسجود فنهاه. فقال: يا أبا محمد! أيعذبني الله على الصلاة؟! قال: لا ولكن يعذبك على خلاف السنة.
روى البيهقي بسند صحيح

Dari Said bin Musayyib, ia melihat seorang lelaki menunaikan shalat setelah terbit fajar lebih dari dua rakaat, ia memanjangkan rukuk dan sujudnya. Akhirnya Said bin Musayyib pun melarangnya. Orang itu berkata: “Wahai Abu Muhammad, apakah Allah akan menyiksaku karena shalat? “Beliau menjawab: "Tidak, tetapi Allah akan menyiksamu karena menyelisihi As-Sunnah”.

[ Hadits sahih riwayat Baihaqi dalam "As Sunan Al Kubra" II/466, Khatib Al Baghdadi dalam "Al Faqih wal mutafaqqih" I/147, Ad Darimi I/116].

zikrulmaut_sm
AHLI
AHLI

Posts : 513
Points : 765
Join date : 25/11/2011

http://facebook.com/syazwanmisran

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by thtl on Sat Nov 30, 2013 8:30 am

UY,
itulah namanya character assassination. ana pun pernah kena dgn Jin Kacang...hehehe. Semuga Allah sentiasa memelihara Doc Maza.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by abufaqeeh on Mon Dec 02, 2013 3:50 am

pernah dengar cerita ni, cerita lama yg berkemungkinan niat penulis utk menjatuhkan reputasi DRMAZA.

abufaqeeh
AHLI
AHLI

Posts : 48
Points : 55
Join date : 25/05/2012
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by abgbob on Mon Dec 02, 2013 3:57 pm

Assalamualaikum,

fuhh lama nar tak kemari:) 

cerita lama entah betul entah tidak..pastu banyak lak tambah perisa,kita pakat buang kelaut je la.sekalipun benar(jgn salah faham lak)tak patut kita ungkit apatah lagi tak benar

abgbob
VIP
VIP

Posts : 41
Points : 43
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by thtl on Mon Dec 02, 2013 7:04 pm

syukran VIP kita, mmg lamo tak kemari....ana pun dah lesap no HP abgbob sbb HP hilang di Colombo semasa transit flight...harap kasi no HP..sbb ana kerap juga balik Malaysia

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by alDayyan on Tue Dec 03, 2013 3:29 am

saya tgk ada ramai pengikut2 politik yg menggunapakai auta di atas tu.. teruknya...

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by ummuyaser on Tue Dec 03, 2013 4:37 pm

Kalau baca komen-komen di sini tentang UFB lagi dahsyat

https://www.facebook.com/photo.php?v=228626370649221

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by abgbob on Tue Dec 03, 2013 6:53 pm

Syeikh TH..nom lama lagi ke?nanti ambo sms ..Kuantan sdg dilanda musibah..paling teruk dalam sejarah..bah besar.Opis dah jadi pusat pemindahan..opp sori OT..

abgbob
VIP
VIP

Posts : 41
Points : 43
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by thtl on Tue Dec 03, 2013 8:43 pm

saudi:
HP: 9660564268974
Whats App:
+9660537948475

No Malaysia masih sama
cuti2 Malaysia
16-31 Jan
20-30 Mac
12 Jun-05 Sept...cuti 3 bulan bergaji penuh...hehehe

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by alDayyan on Thu Dec 05, 2013 4:09 am

saya ni gaji ckit je.. tp alhamdulillah, masih lagi x terasa tekanan hidup sejak naik minyak ke apa ke.. bersih bulanan saya pun bawah seribu je. campur duit keje2 luar pun x sampai rm2k pun.

cuma kadang2 tergugat jugala keimanan bila dapat tau taarif letrik naik lagi. maklumla, saya xleh buat keje kalau xde letrik..KohKohKoh

tp bila perut kenyang, hilang segala masalah2. bila dapatkan pandangan dan nasihat2 ustaz, mereka menyuruh bersyukur sebab nasib diri dan keluarga lebih baik lagi dari org lain yg x bernasib baik. mmg benar sebab kat tempat saya ada keluarga daif yg saya sering jadikan sumber keinsafan. sekurang2nya saya masih boleh bernafas melainkan jika kenaikan tersebut boleh membuatkan negara huruhara atau kita sekeluarga mati kebuluran. mcm tu kompem jihad lawan gomen la. hehe..

kalau bersangkabaik kat komen2 geram tu.. saya rasa mereka semua dah hampir2 nak mati kebuluran agaknya.

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by helper on Thu Dec 05, 2013 4:44 am

kesan politik, ramai ulama2 sunnah dihina... hurm..

helper
Helper
Helper

Posts : 240
Points : 353
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: PROVOKASI MENJATUHKAN MARUAH DAN MEMATIKAN HUJAH ULAMA SUNNAH

Post by Sponsored content Today at 3:13 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum