KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by najib76 on Fri Dec 13, 2013 2:46 am

Salam 


1. Mat Sabu pernah menggesa umat Islam mencontohi kepimpinan Islam berdasarkan Imam Khomeini melalui tulisannya bertajuk "Teladan Pemerintahan Nabi Yusof, Khomeini" dalam ruangan Fikrah, akhbar Harakah.

2. Mat Sabu pernah menyatakan kekaguman dan kepimpinan dan perjuangan Khomeini yang mana banyak mencorak pemikiran beliau semasa berucap pada 13 Jun 2011.

3. Pada 2008, ketika mengulas perutusan sempena Hari Krismas bagi penganut Kristian di Malaysia, Mat Sabu telah menggunakan pendekatan ulama Syiah (Imam Khomeini) sebagai terma rujukan untuk meraih sokongan politik dan agenda perpaduan.

4. Semasa sesi temuramah bersama Timbalan Presiden Jati, Datuk Aidit Ghazali menjelaskan Mat Sabu merupakan ikon Syiah dan beliau gagal menafikan dirinya mempunyai kaitan dengan Syiah.

5. Beliau juga secara terang-terangan memuji Setiausaha Agung Syiah Lubnan, Sayyid Hassan Nasrullah dan mengaku beliau dan isteri kerap bertemu dengan pemimpin Syiah itu lebih empat hingga lima kali.

6. Beliau telah beberapa kali menghadiri kelas pengajian di sebuah rumah di Bukit Merah, Semanggol, Perak pada tahun 2011 yang dikendalikan oleh dua ustaz berfahaman Syiah.

7. Mat Sabu didapati membuat lawatan ke sebuah masjid Syiah di Kampung Aluar, Wilayah Satun, Selatan Thailand pada 2011 untuk mengunjungi pemimpin Syiah dan menghadiri ramah mesra di sana.

8. Pegawai KDN, Ustaz Zamihan Mat Zin memberitahu, sahabat Mat Sabu selama 20 tahun iaitu C.N Afghani telah menjelaskan Mat Sabu kerap melawat Iran dan pernah terlibat dalam program penghantaran pelajar Malaysia ke Qom, Iran.

9. Mat Sabu pernah melafazkan selawat sebagaimana yang diamalkan oleh penganut Syiah pada satu ceramah di Madrasah Diniah, Arau Perlis pada 2005.

10. Tuan Guru Haji Abdul Rahim dari Sungai Jagung, Pendang Kedah menjelaskan Mat Sabu dilihat menunaikan solat dengan menggunakan sebiji batu kecil leper di tempat sujud yang merupakan ajaran sinonim dengan fahaman Syiah.

kuat ke bukti ini ?

mohon bincang...













avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Fri Dec 13, 2013 4:42 am

tak kuat..tapi cukup menimbulkan keraguan munasabah....

avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by mdazam54 on Fri Dec 13, 2013 6:00 am

"Ini semua adalah perancangan puak2 UMNO"  Entah laa Menanti 

Salam

mdazam54
AHLI
AHLI

Posts : 32
Points : 36
Join date : 10/06/2012

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Fri Dec 13, 2013 7:20 am

unsur politik pun mungkin ada, tapi kenyataan pemimpin2 tinggi PAS takder, Harun Taib ok kalau nak tangkap kalau betul syiah, mustaffa ali itu peribadi dgn mat sabu, takder yg backup, kecuali mahfuz.....bagi greenlight kot kat KDN....
avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by thtl on Fri Dec 13, 2013 10:29 am

tuduhan syiah adalah character assissanation...
beliau masih innocent hingga proven guilty.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by abu_firdaus on Fri Dec 13, 2013 10:48 am

sy pun agak keliru tentang issue pembuktian syiah ni..what should be our stance on this issue? bukankah sepatutnya "innocent until provent guilty instead of guilty until proven innocent"?

kenapa bila ada unsur syiah, kita terus mensahihkan sesorang itu syiah padahal bagi issue lain kita perlu bukti kukuh. dan jika seseorang yg dituduh syiah menafikan, kita terus anggap dia sedang bertaqiyah. boleh ke kita anggap begini?
avatar
abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by thtl on Fri Dec 13, 2013 2:18 pm

tak bolehla, macam saudara2 kita spt dr Maza kena tuduh dgn wahabi..bukti tak ada...
kalau kata abe Mat Sabu tertuduh syiah dalam bahasa jarah wa ta'dil boleh. Maka sepatutnya Mat sabu tidak dibenarkan pegang post tinggi spt Timbalan Pres. selagi isu tuduhan2 itu dapat dibersihkan, utk jaga imej parti Islam ASWJ
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by ahhl on Fri Dec 13, 2013 6:15 pm

abe sabu ni dah biasa kene tuduh macam macam, komunis la, kata komunis bagus la.. tapi bila suruh keluar bukti bawak ke makamah, semuanya kecut.

ahhl
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 38
Join date : 21/04/2012

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Sat Dec 14, 2013 1:43 am

ni komen ilmuwan2, saya copy paste dari AFN FB, ada nick abu muawiyah compile:

Komen ilmuan perihal pengkagum pemimpin Syiah.

Dr Abu Anas Madani,
Kagum! Pilih siapa yang kamu ingin kagumi kerana bukan SEMUA orang perlu dikagumi. Salah seorang guru Imam As-Syafie rahimahullah, Syaikhul Islam Fudhail bin Iyadh rahimahullah berkata:
من عظم صاحب بدعة فقد أعان على هدم الإسلام
"Sesiapa yang MENGAGUNGKAN seorang ahli BID'AH, maka dia telah MEMBANTU untuk MENGHANCURKAN Islam"
[Syarhus Sunnah 2/321]

Ini kerana Islam adalah Sunnah. Sedangkan bid'ah adalah lawan kepada Sunnah. Jika kamu mengagungkan dan mengagumi ahli bid'ah, maka kamu telah membantu untuk MENGHIDUPKAN KEBATILAN dan BID'AH dan dalam masa yang sama telah membantu MENGHANCURKAN ISLAM dan SUNNAH . Jadilah orang yang membantu untuk menegakkan Islam dan Sunnah. Jangan jadi sebaliknya. #Arar. PJ 131213.

Dr Maszlee Malik,
Saya kagum dengan semangat dan lagu-lagu John Lennon, walaupun saya tak suka ideologi dan pegangan hidupnya...tapi saya tak akan panggil dia al-Imam John lennon, dan saya bukan Atheist!

Ustaz Aizam Mas'ud,
Kecewa dgn perwakilan Pas yg masih memilih calon pro Khomeinisme sbagai Timb. Presiden. Speechless.

Ustaz Muhamad Rozaimi,
Saya kagum dengan Mandela tak kan jadi kristian kot?!
Kita katakan: mmg tidak salh jika yang dikagumi itu sifat positifnya. Tapi jika kagum itu membawa kepada sokongan kepada kerajaan Bassyar yang zalim dan menganggap si sesat akidah sebagai imam agama yang hebat adakah ia sama macam kita kagum dengan Mandela? Nak berfalsampah pun berpada-padalah!

Mohd Yaakub Mohd Yunus,
Jangan Duk kagum dengan Khomeini tuh... Dia duk panggil kita Najis..Berkata Khomeini: "Adapun Nawasib (Ahli Sunnah) dan Khawarij tanpa ragu-ragu adalah najis."
[rujuk kitab Khomeini: Tahrir al-Wasilah, jilid 1, hlm. 118]

Sesiapa yang menyokong apatah lagi menolong dan bekerjasama dengan Khomeini serta gagasan Khomeinisme, baik dari aspek aqidahnya mahupun politiknya, adalah pengkhianat kepada Allah, Rasulullah sallallahu alayhi wa sallam dan kaum mukminin..
- Syaikh Said Hawwa.

Ustaz Emran Ahmad,
Daripada Buraidah RA yang berkata telah bersabda Rasulullah salallahualaihiwassalam :
لا تقولوا للمنافق سيد فإنه إن يك سيدا فقد أسخطتم ربكم عز و جل
'Jangan kamu memanggil kepada orang yang munafiq itu dengan gelaran tuan kerana sesungguhnya sekalipun dia layak untuk dipanggil begitu maka kamu akan mengundang kemurkaaan Tuhan kamu a'zza wa Jalla (dengan memanggil si munafiq itu dengan gelaran tuan).'
[Riwayat Abu Daud]

Amin Idris,
Yang pro-Komeini, sudah-sudahlah mengkagumi Khomeini. Dalam sejarah ASWJ kita ada Sultan Muhammad al-Fatih, Salahuddin al-Ayubi, para sahabat, malah Rasulullah sebagai role-model. Malah di era moden, tokoh seperti Morsi dan Erdogan jauh lebih hebat dari al-Khomeini.


Last edited by yat on Sat Dec 14, 2013 1:46 am; edited 1 time in total
avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Sat Dec 14, 2013 1:44 am

Kisah Lucu :

Mat Labu : Saya orang Islam. Saya kagum dengan Khomenei walaupun dia mengkafirkan isteri Nabi Muhammad saw dan para sahabatnya.

Saya orang Islam. Tapi saya kagum dengan Basyar Asad walaupun dia bunuh ramai Ahli Sunnah di Syria.

Saya orang Islam. Saya kagum dengan Hasan Nasrulat sehingga bini saya pun nak peluk dia.

Saya orang Islam. Saya kagum dengan Iran Republic of Syiah walaupun dalam doa mereka mengkafirkan para sahabat Nabi Muhammad saw.

Pengomen : Kamu ni Syiah.

Mat Labu : Saya kagum dengan mereka adakah saya Syiah? Kalau kamu kagum dengan teknologi Jepun, adakah kamu agama Shinto atau Buddha? Jika kamu kagum dengan Mandela, adakah kamu bukan Islam?

Pengomen : Hmm.. Ahli Sunnah tidak akan mengagumkan para pencela ahli keluarga dan sahabat Nabi Muhammad saw.
avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Ahmad Shamil on Sat Dec 14, 2013 5:20 am

KDN adalah salah satu badan yg dipertanggungjawabkan dlm kes syiah ini.
namun, salah seorg org kuat dlm KDN ialah Zamihan Al-Ghari.
skrg ni ada yg suruh siasat si Zamihan al-ghari ini sekali atas beberapa sebab, antaranya dia anak murid kepada hasan as-saqaf yg terkenal dgn sekurang2nya tasyayyu'.

dlm masa yg sama, media sosial melaporkan ketua syiah declare pengikut dia kt malaysia ni dah sekian2 jumlah. kenapa x ambik tindakan atas org yg sedia mengaku syiah terang terangan ni?

semua sbnrnya kena serius dlm seselaikan isu akidah ini
kalau masih lagi ada unsur2 dan bau2 polemik politik
sampai bila ia nak selesai?

dalam keadaan skrg kita mmg meragui kekaguman pelik mat sabu terhadap khomeini dan mahu beliau disiasat dan dikemukakan bukti yg lebih kukuh

dalam masa yg sama kita juga mahu tindakan diambil secara menyeluruh tanpa mengira sentimen politik

jangan sekadar isu syiah jadi alat utk jatuhkan satu sama lain
tetapi sama-sama selasai dan benteras secara serius!

p/s: sumber dalaman memberitahu shbt2 kita yg berada dlm kerajaan dan yg rapat dgn kerajaan sedang berusaha utk memberikan kefahaman kpd kerajaan ttg isu ahbasy yg kita tahu ada kaitan rapat juga dgn syiah. kita doakan usaha mereka berjaya.amin

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)
avatar
Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by ahhl on Sat Dec 14, 2013 8:00 am

pagi tadi (sabtu ) saya mendengar kuliah utaz muhammad amin kat ikim menjawab persoalan suami-isteri yang sudah lama berkahwin tetapi makin lama makin tak serasi

jawapan nya ialah kalau kita tumpukan mencari ketidak serasian maka akan jumpa lah benda benda yang kita tidak suka, kalau kita tumpukan mencari perkara-perkara yang kita suka maka tentulah akan berjumpa apa yang kita suka

sikit-sikt adalah berkaitan... Smile 

ahhl
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 38
Join date : 21/04/2012

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by ahhl on Sat Dec 14, 2013 8:07 am

dan biasanya kalau ada isu-isu yang di bangkit kan mesti ada perkara-perkara yang handak di tenggelamkan ( pemerintah)

perhati hati kanlah



ahhl
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 38
Join date : 21/04/2012

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by abgbob on Sat Dec 14, 2013 6:21 pm

saya setuju syiah dibanteras habisan..saya setuju sepatutnya yg ada calitan atau banyak tuduhan begitu begini..tidak dilantik sebagai pimpinan.tapi saya kecewa  itulah dikatakan `bukti` sesuatu tuduhan bla bla...saya kecewa kenapa `syiah` terpilih untuk dibenteras bukan keseluruhan seperti zaman mahathir dan anwar sehingga di ISA kan pimpinan syiah malizi dan kendur syiah di malaysia.Apa motifnya semua ni?maaff cakap: ..kalau setara tu dikatakan pembuktian..takde maknanya

abgbob
VIP
VIP

Posts : 41
Points : 43
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by thtl on Sun Dec 15, 2013 1:02 pm

Abe mat Saboo masih top di kalangan PAS man....dia no 2 kpd TGHA.. Entah laa 
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Ibnu Sarkawi on Sun Dec 15, 2013 8:22 pm

sy pula kecewa kenapa dlm keadaan konflik dgn syiah yg berada pada tahap membahayakan & berlaku peperangan ini, mat saboo masih sibuk mpertahankan pandangannya terhadap khomeini & syiah. lebih elok perkara ini didiamkan oleh nya & mengalah terlebih dahulu.
avatar
Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by thtl on Sun Dec 15, 2013 9:33 pm

Macam Doc Maza sarankan, Mat Saboo kena puat deklarasi bahawa dia sokong pemerintahan khalifah Abu Bakar, Umar dan Uthman al-Affan (semuanya raa).. itu tanda dia bebas dari syiah rafidhah.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by abgbob on Mon Dec 16, 2013 10:27 am

kata Doc MAZA lagi..kalau suka minum tongkat Ali atau kacip fatimah..tu bukti gred C penganut syiah.KDN bongkar guna cerita zamihan..juga ada calitan tuduhan pro syiah..heheheh pedas juga sindiran Dc MAZA ni

Sebenarnya Neg Perak,selangor dan pahang dah bermula pun tangkapan geng syiah ni dan dah didakwa.Di Pahang seorang Tok Imam di sebuah ladang sawit di Keratong telah ditangkap,namun operasi yang sedang dijalankan terbantut sikit dengan pembunuhan Ustaz rafli yg komited banteras syiah ni.Pembunuh tersebut dah didakwa pg tadi di Mahkamah Sivil .

abgbob
VIP
VIP

Posts : 41
Points : 43
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Ahmad Shamil on Mon Dec 16, 2013 1:38 pm

abang bob, yg bunuh ust rafi ni sebenarnya syiah ke geng tuhan harun?

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)
avatar
Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by abgbob on Mon Dec 16, 2013 1:50 pm

Us ,yang bunuh Ustaz Raffli (didakwa) tu Harun dan pengikutnya.Namun semasa Ustaz tu dibunuh beliau memang sedang menyusun gerakan mengempur kubu syiah di beberapa daerah di pahang ni.

abgbob
VIP
VIP

Posts : 41
Points : 43
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Ahmad Shamil on Mon Dec 16, 2013 7:02 pm

harun dan pengikutnya tu ada unsur2 syiah juga ke? sbb mula2 ana ada dgr khabar yg bunuh ust rafi org syiah. tp bila kluar statement harun and the gang plak. mungkinkah harun and the gang dikambinghitamkan utk tutup kes?

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)
avatar
Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Tue Dec 17, 2013 11:17 am

masalah bagi orang yg ingat isu syiah ni nak tutup isu barang naik etc...jgn berfikiran dangkal sgt

BTW, ustaz aizam and ustaz nasim (ank murid maulana asri) masuk tv al hirah belasah syiah, peminat khomeini dan juga hassan saqaf....3 strikes terus
avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Ahmad Shamil on Tue Dec 17, 2013 2:07 pm

yat, hanya org yg x paham bahaya syiah jer pikir mcm tu rasanya

_________________
http://kembara-journey.blogspot.com
http://epetscorner.blogspot.com

Jihad tanpa didasari ilmu pengetahuan ibarat pedang tanpa gagang, bisa melukai (Kiai Haji Ahmad Dahlan r.h.m)
avatar
Ahmad Shamil
Admin
Admin

Posts : 929
Points : 1226
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Raub, Pahang

http://kembara-journey.blogspot.com

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by ahhl on Wed Dec 18, 2013 2:33 am

maaf, isu syiah iyu memang isu yang penting
tetapi menuduh sesorang tu yang menjadi isu walaupun tanpa bukti. pas tu minta bukti...pelik

ahhl
AHLI
AHLI

Posts : 26
Points : 38
Join date : 21/04/2012

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by yat on Wed Dec 18, 2013 2:53 am

bukti KDN memang lemah, tambah pula zamihan ada situ, tapi dia nafikan at the same time kagum khomeini walaupun dah tunjuk bukti penyelewengan khomeini....semua orang bara barang naik etc, tu memang affected pun..nak cakap mileage politic tak tepat kerana zahid mempertaruhkan kedudukan dia dan kemungkinan disaman...

mana2 pun orang cakap pasal harga barang naik, ni tol pulak, so jagn dangkal sgt nak cakap divert issue..

mat sabu adalah fitnah terbesar terhadap pas sekrang ni..

cadangan dr maza bagus untuk dia mengakui kehalifahan abu bakar dan umar dikira ok walaupun beliau dituduh taqiyyah nanti...
avatar
yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: KDN dan bukti kaitkan Mohamad Sabu dengan fahaman SYIAH

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum