wahhabi kafirkan bilal haris?

View previous topic View next topic Go down

wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by Nizam on Sun Dec 22, 2013 1:04 pm

Assalammualaikum

Ana jumpa status ni di fb dan ana nak tahu benarkah wahabi mengkafirkan bilal ibn haris?

Wahabi mujassimah dan syiah akidahnya adalah sama..keduanya mengkafirkn sahabat nabi..Syiah kafirkn Abu bakar,Umar,Uthman,Aisyah dll..Wahabi kafirkan sahabat Bilal Haris al Muzani yg bertawassul dgn nabi Muhammad dikubur Nabi pd zaman Saiyidina Umar,Bilal Haris bertawassul meminta nabi Muhammad agar memohon kpd Allah agar diturunkan hujan kerana penyakit taun yg melibatkn ribuan rakyat saiyidina Umar mati,dan perkara tawassul yg dilakukan olh Sahabat Bilal Haris al Muzani ini di khabarkan kepada Saiyidina Umar,dan Saiyidina Umar tak marah dan tak pun menghukum syirik kpd sahabat bilal haris trsebut ktn bertawassul bahkan dia menangis krn Bilal menceritakan selepas dia bertawassul dikubur nabi dan balik kerumahnya dia tidur,dan dalam mimpinya Rasulullah dtg kpdnya,dan menyuruhnya menyampaikn salam kpd Umar serta mengingatkn agar memerintah dgn baik dan menyuruh mengkhabarkan berita gembira kpd Umar bahawa Allah akan menurunkan hujan~Fathul Bari syarah Bukhary,Ibn Hajar dll.Bagi sesiapa yg mmbenci Syiah krn kafirkan sahabat maka Wahabi pun sama je kafirkan sahabat...klu ada ularmak/ular dalam semak wahabi mujassimah ceramah yg nak membongkar kesesatan syiah jangan dengar bahaya sbb mrk ingin kafirkan kita org islam yg bertawassul sebagaimana mrk kafirkan sahabat nabi yg bertawassul...Sebarkan kesesatn Syiah dan Wahabi ini uyk kebaikan ummah

_________________
Add Facebook: http://www.facebook.com/albaghani

Nizam
Admin
Admin

Posts : 885
Points : 1174
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Bagan

http://bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by yat on Mon Dec 23, 2013 5:32 am

bilal haris ni sahabat ke?

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by thtl on Tue Dec 24, 2013 7:08 pm

ana baru balik dari Riyadh sejak Ahad...rasanya pernah discuss dulu2 di afn 1.0

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by thtl on Tue Dec 24, 2013 9:46 pm

Jawapan dari blogger abul jauzaa'

abujauzaa'

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by Ibnu Sarkawi on Wed Dec 25, 2013 7:40 am

sorry ot.. syeikh thtl ada dpt pm dr sy tak? td sy tengok kat sentbox takde pula sy sent apa2..

Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by thtl on Wed Dec 25, 2013 8:56 am

x dapat

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by Ibnu Sarkawi on Wed Dec 25, 2013 10:59 am

ok dah send semula  Alamak 

Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by thtl on Wed Dec 25, 2013 11:12 am

Oh pasal ta'bir mimpi...petang sikit. sekarang kat opis

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by thtl on Wed Dec 25, 2013 11:17 am

OK dah reply sebab mimpi tu simple

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by tokbatinasli on Thu Dec 26, 2013 1:23 pm

thtl wrote:Jawapan dari blogger abul jauzaa'

abujauzaa'

Ini linknya http://abul-jauzaa.blogspot.com/2009/03/kelemahan-riwayat-maalik-ad-daar.html

tokbatinasli
AHLI
AHLI

Posts : 31
Points : 55
Join date : 13/12/2011

Back to top Go down

Re: wahhabi kafirkan bilal haris?

Post by Sponsored content Today at 3:16 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum