bau hancing +hapak

View previous topic View next topic Go down

bau hancing +hapak

Post by sitisu on Tue Mar 18, 2014 4:01 am

salam tuan..
saya ada situasi baru tak pasti jawapannya.

1. Anak saya ( 3 tahun, lelaki ) terkencing di dalam seluarnya di nurseri. pengasuh membilasnya dan meletakkannya ke dalam plastik.
sampai di rumah saya dapati seluar tu masih ada bau hancing+hapak.
dengan sangkaan: mungkin pengasuh tak bilas elok2 + terperap dlm plastik,
saya rendam dan bilas sekali lagi seluar tersebut sebelum masukkannya ke dalam mesin bersama baju anak2 yang lain
( saya masukkan beberapa helai pakaian saya juga krn mesin masih muat dan nak guna baju tu ).
saya tahu tuan tak galakkan campur baju dengan anak Cool 

semasa menjemur saya dapati masih ada bau lagi melekat pada seluar tersebut. bila saya cium baju2 lain yang dibasuh bersama dengan seluar tadi, tiada bau hancing+hapak. bau sabun wangi..cuma seluar tu je masih lekat bau hancing + hapaknya.

soalan:
macamana dengan keseluruhan basuhan mesin saya ( seluar yang berbau tadi + pakaian lain dalam satu basuhan mesin ) yang tadi?
sedangkan saya sudah merendam dengan sabun dan menyentalnya sedikit kemudian membilasnya  sebelum masukkannya ke dalam mesin tadi...saya juga yakin ia dah bersih sebelum masuk mesin..adakah sudah dikira bersih dan suci walaupun bau tu masih melekat lagi?

najis dikenal melalui baunya
dah macam was2 balik plkk..

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: bau hancing +hapak

Post by thtl on Tue Mar 18, 2014 8:43 am

sebenarnya dah bersih, just ignore baunya...keyakinan tidak akan dihapuskan oleh syak, bau masih ada sebab ia lama sgt dok dalam plastik kat nursery.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: bau hancing +hapak

Post by sitisu on Wed Mar 19, 2014 11:41 am

oohh..camtu..tima kasih tuan. Smile 

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: bau hancing +hapak

Post by Sponsored content Today at 6:35 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum