Parlimen Teluk Intan

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Parlimen Teluk Intan

Post by najib76 on Mon May 19, 2014 12:20 pm

Salam 

Calon DAP buat statement waktu dia ditemuramah oleh KINI-TV.. dia kata dlm hal hudud dia mengikut pendirian partinya
utk "VOTE AGAINST HUDUD"..

apa pandangan ??

najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by Mohamad hafiz on Mon May 19, 2014 12:43 pm

wait n see, hehehe  Embarassed 

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by abu_firdaus on Mon May 19, 2014 12:53 pm

apa yg saya baca, beliau cakap dia "menentang hudud dalam keadaan semasa". itu tak sama dgn "menentang hudud"

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by abubakar on Mon May 19, 2014 1:42 pm

Sekadar pendapat peribadi.

Pada saya, sbb saya takkan mengundi DAP atau PKR, sama mcm sbb saya tak mahu mengundi BN. Bahkan saya sanggup tukar alamat pada ic, agar saya dpt memilih calon drpd parti selain drpd yg telah saya sebutkan td.  Wink 

Saya agak terkilan sbnrnya apabila org drpd aliran agama terutamanya aliran salafi lah di FB, cuba menegakkan benang basah dgn calon DAP utk Teluk Intan ini.

_________________
Ya Allah ajarkanlah aku perkara yg aku masih jahil dan ingatkanlah aku mengenai apa yg aku lupa.

abubakar
AHLI
AHLI

Posts : 262
Points : 314
Join date : 06/07/2012

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by thtl on Mon May 19, 2014 2:50 pm

Comel orangnya, banyak foto calon melayu ni sekarang beredar dalam FB, WA dan Telegram.
DAP kena create sensasi seluas mungkin sebab depa tahu BN sukar dikalahkan di situ.
so, kita tak payah ulas, ini semua manipulasi dan sensasi politik Malaysiaku

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by najib76 on Tue May 20, 2014 2:51 am

Calon DAP Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud berikrakuntuk menentang mana-mana rang undang-undang yang dikemukakan di Parlimen untuk membolehkan hudud dilaksanakan.

Katanya, beliau akan berpegang pada ikrar tersebut sekiranya terpilih mewakili Teluk Intan.

Peguam muda itu bagaimanapun menjelaskan bahawa beliau tidak menentang hudud, namun, pelaksanaannya di Malaysia tidak boleh dijalankan selagi isu sosio-ekonomi tidak diatasi.

"Pendirian saya mengenai hudud adalah sama dengan pendirian parti," katanya dalam satu wawancara dengan Malaysiakini.

Beliau juga berkata penentangan ke atas pelaksanaan hudud dalam negara berbilang kaum seperti Malaysia tidak akan membuatkan beliau "kurang Islam".

Dyana akan menjadi salah satu daripada segelintir calon Islam yang bertanding atas tiket DAP sekiranya pencalonannya diterima esok.

Namun, beliau percaya bahawa hudud bukanlah satu isu yang akan menjadi tumpuan utama pilihan raya kecil kali ini.

DAP sebelum ini sering menjadi sasaran kritikan dan dituduh anti-Islam kerana berpegang pada pendirian bahawa hudud tidak boleh dilaksana di Malaysia.

Pendirian yang bertentangan dengan PAS itu juga menjadi duri dalam daging dalam kerjasama antara parti Pakatan Rakyat.

"Saya tidak fikir ia akan menjadi satu isu. Malah GERAKAN juga tidak menyokong hudud," katanya.

najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by rd73 on Tue May 20, 2014 5:44 am

asm,


say no to dap.

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by abu_firdaus on Tue May 20, 2014 9:09 am

TDM kata calon DAP ni "window dressing" je hehe..

anyway betul ke ayah dia org pas? mak dia dah declare org umno.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by abubakar on Tue May 20, 2014 6:49 pm

abu_firdaus wrote:TDM kata calon DAP ni "window dressing" je hehe..

anyway betul ke ayah dia org pas? mak dia dah declare org umno.

Dgrnya mmg keluarga UMNO. Dia ini budak law. Biasanya kalau ambil law mmg akan jd mcm dia ini, Karpal Singh dsb. Mmg ada tokoh mcm Tun Salleh Abas itu tp sg-sgt jrg dijumpai lah. Sekiranya ada sahabat-sahabat di sini yg anak ada nak berkecimpung di dlm bidang perundangan, kena jaga betul-betul lah. Lg-lg yg belajar di luar negara.

_________________
Ya Allah ajarkanlah aku perkara yg aku masih jahil dan ingatkanlah aku mengenai apa yg aku lupa.

abubakar
AHLI
AHLI

Posts : 262
Points : 314
Join date : 06/07/2012

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by najib76 on Wed May 21, 2014 8:02 am

jika kita berada di tempat pengundi ...
siapa yang perlu dipilih ??

kedua2 membawa mudarat ....

najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by rd73 on Wed May 21, 2014 9:25 am

bn mudarat kurang kot.

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by Mohamad hafiz on Wed May 21, 2014 9:52 am

Bagi saya, sya cuma ambil kebaikan dri kedua-dua pihak. Yang buruk tu ketepikan. Smile Malas nk balah hal gini, seribu tahun takkan pulih punye

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by umrah persendirian on Wed May 21, 2014 1:09 pm

Parlimen Teluk Intan

Bila di bincangkan tajuk ini, tentulah perbincangan ke arah PRK yang akan di adakan sedikit masa lagi (31 mei).

Kalaulah PRK teluk Intan, tentulah di lihat pada calunnya. Oleh kerana satu lawan satu maka calunnya adalah dua orang. Nampaknya calun DAP saja yang di bincangkan di forum ini walaupun banyak yang memperkatakan tentang peribadinya terutama yang kurang elok, jadi calun DAP lebih populer jika di bandingkan dgn calun BN mengikut pandangan saya.

kalau nak berlaku adil, bawakan sifat/ketokohan dan apa-apa yang baik bagi kedua-dua calun ini.

umrah persendirian
AHLI
AHLI

Posts : 219
Points : 231
Join date : 09/03/2014

http://umrahsertaziarah.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by umrah persendirian on Wed May 21, 2014 2:02 pm

PRK kerusi Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Mah dan calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud. Pengundian awal akan diadakan 27 Mei ini, manakala pengundian ditetapkan pada 31 Mei. wrote:

petikan BH 2014/05/21 - 13:28:50 PM; ucapan Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan dgn tajuk
[quote="PRK Teluk Intan: BN boleh menang jika 9,120 ahli mengundi"][/quote]

Maafkan saya kerana ingin mencelah tajuk hangat ini.

Salam untuk semua.

Bila saya bawakan sedutan BH di atas, saya melihat keperihatinan penulis BH tidak bagitu mesra kepada calun dari BN (GERAKAN) dengan hanya menyebut sebagai Mah kepada calun BN yang bergelar Datuk ("Datuk Mah Siew Keong"). Adalah lebih molek sekiranya pemberita tersebut menyebut dgn gelarannya sekali sesuai sebagai presiden parti. Saya tidak menuduh penulis BH ingin merendahkan presiden Gerakan itu, mungkin satu kealphaannya saja.  Di sini juga saya melihat satu kelebihan kepada budak lowyer 27 tahun tu.
Disini juga soalah-olahnya memberikan gambaran bahawa Datuk Ketua Penerangan UMNO telah menyetakan sukar untuk menang dalam PRK nanti.

Perkara kedua yang saya nak bawa:
Kepopuleriti antara dua calun di alam google bila di googling seperti berikut:

  1. "Datuk Mah Siew Keong" - About 98,400 results (0.38 seconds)
    "Mah Siew Keong" - About 171,000 results (0.43 seconds) bertambah sekali ganda.
  2. "Dyana Sofya Mohd Daud"  -  About 616,000 results (0.47 seconds)

Dari kedua-dua pencarian ini, nampaknya sekali lagi budak lawyer itu mendahului. Walaupun penulis blog, web dan sebaginya bukan pengundi di Teluk Intan, pasti tulisan yang banyak terhadapnya akan memberikan kelebihan buatnya.

Pada pandangan peribadi saya, Dyana Sofya Mohd Daud adalah seorang rakyat Malaysia yang mempunyai kecerdikan/kebolehan yang tinggi serta keberanian amat di geruni. Boleh di katakan permata yang sedang hendak memancarkan kekilauannya. Teramat rugi bagi kerajaan kerana tidak melihat dan menggamit dan memiliki permata itu di peringkat awal semasa ia masih di alam pengajian terutama UiTM atau lebih awal, kedua pula kerajaan terutama UMNO boleh mengetahui sebab ibunya orang UMNO. Sekarang bila permata itu berada di pihak lawan, mulalah menuduh dengan pelbagai tuduhan yang kurang elok. Kebarangkalian juga memang apa yang di katakan Tun M sedikit masa dulu iaitu orang yang pandai tak dapat masuk UMNO, nanti lawan taukey, sebab itu barangkali ibunya tidak menjuruskan anak beliau ke arah itu.
Pada saya juga Dyana Sofya Mohd Daud adalah sangat cerdik@bijak serta berani, pada seusia 27 tahun sudah memiliki firma guaman dan pada usia 27 sudah di pilih menjadi calun pilihanraya. Beliau telah dapat melonjakan nama ke atas pada seusia itu. Jarang-jarang orang Malaysia dapat meletakan nama ke ats pada usia sepertinya kecuali anak-anak orang terkenal dan berkuasa seperti PM kita sendiri.

Eloklah Dyana Sofya Mohd Daud meletakan nama di peringkat Nasional dan di kenali selepas ini.

Dari rekod PRU13 yang lepas, Teluk Intan di menangi oleh
[url=http://www.sinarharian.com.my/politik/pusat-penamaan-calon-prk-teluk-intan-buka-9-pagi-1.281468]Pada PRU13, Seah menewaskan calon Barisan Nasional Datuk Mah Siew Keong dan calon Bebas Moralingam Kannan dengan majoriti 7,313 undi. - Bernama[/url] - Bernama wrote:

Disini saya bukan bermaksud bahawa Dyana Sofya Mohd Daud akan menang PRK Teluk Intan kali ini. kita tunggulah keputusan yang akan di tentukan oleh 60,349 pemilih berdaftar terdiri daripada 59,927 pengundi biasa, 410 pengundi awal dan 12 pengundi Tidak Hadir Luar Negara layak mengundi pada PRK itu.

Komen ini merupakan pandangan peribadi dan sedikit rujukan dari sumber yang di nyatakan.

umrah persendirian
AHLI
AHLI

Posts : 219
Points : 231
Join date : 09/03/2014

http://umrahsertaziarah.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by thtl on Wed May 21, 2014 3:44 pm

Politik domestik ni serah kat kalianlaa...saya tak dapat nak ikuti kerana berada di obersea

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Biodata Dyana Sofya Mohd Daud Calon DAP PRK Teluk Intan 2014 mysumber : biodata dyana sofya mohd daud calon dap prk teluk intan 2014 http://www.mysumber.com/biodata-dyana-sofya-mohd-daud-calon-dap-prk-teluk-intan-2014.html#ixzz32MjLAt3e

Post by abah2 on Wed May 21, 2014 7:27 pm

Kini nama Dyana Sofya Mohd Daud menjadi sebutan ramai apabila beliau sah menjadi calon DAP yang akan bertanding di Pilihan Raya Kecil P076 Teluk Intan pada 31 Mei 2014



Dikhabarkan pemilihan Dyana Sofya selaku calon DAP berikutan potensinya untuk maju ke hadapan selain beliau dikatakan mempunyai ciri-ciri kepimpinan dan matang serta pandai berhujah
Antara faktor lain yang menyebabkan nama Dyana Sofea disebut-sebut kerana penampilannya menarik perhatian dan diakui sebagai seorang gadis Melayu yang comel

Baru-baru ini terdapat percubaan untuk mencemarkan imejnya dengan penyebaran gambar palsu di internet kononnya Dyana Sofya berbikini. Namun foto seorang gadis berbikini yang disebar itu adalah foto aktres Filipina, Pauleen Luna dan bukan Dyana Sofya

Selanjutnya adalah profil ringkas mengenai Dyana Sofya Mohd Daud

  1. Umur   : 27 Tahun
  2. Asal     : Ipoh, Perak
  3. Agama : Islam
  4. Status : Bujang
  5. Kelulusan        : Graduan undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM)
  6. Pengkhususan : Undang-undang (miliki firma guaman di Cyberjaya)
  7. Kerjaya           : Setiausaha Politik Lim Kit Siang Parlimen Gelang Patah


Awal tahun 2012, Dyana Sofya mencuri tumpuan ramai apabila kemasukannya ke dalam DAP diumumkan Kit Siang sendiri pada satu sidang media khas
Membantu kempen Kit Siang di Gelang Patah semasa PRU-13 dan diperkenalkan sebagai setiausaha politik baru Kit Siang ketika Konvensyen DAP selepas PRU-13
Ibunya pernah memegang jawatan dalam Wanita UMNO bahagian di Perak

sumber mysumber.com/biodata-dyana-sofya-mohd-daud

abah2
AHLI
AHLI

Posts : 5
Points : 5
Join date : 21/05/2014

Back to top Go down

Ganbar Calon DAP

Post by abah2 on Wed May 21, 2014 7:34 pm

Gambar tidak dapat di hantar sebab saya org baru

abah2
AHLI
AHLI

Posts : 5
Points : 5
Join date : 21/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by thtl on Wed May 21, 2014 7:38 pm

ahlan abah2...foto, just click button "Insert Image"

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Gambar tak dapat insert

Post by abah2 on Wed May 21, 2014 7:55 pm

Ini mesej yg di terima apabila gambar di masukan cara insert image atau host an image
New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.

Nampaknya kena tunggu lah sampai 7 hari, ngan-ngan dekat PRK TI nanti.

abah2
AHLI
AHLI

Posts : 5
Points : 5
Join date : 21/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by thtl on Wed May 21, 2014 8:09 pm

Oh, itu mungkin isu cyber security, harap bersabar utk 7 hari

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Senarai Calon Bertanding PRK Parlimen Teluk Intan 31 Mei 2014

Post by umrah persendirian on Wed May 21, 2014 9:06 pm

Maafkan saya yg ingin memuat naik cerita P076

Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan akan menyaksikan persaingan satu lawan satu membabitkan wakil Barisan Nasional (BN) dan calon DAP
Selepas proses penamaan calon yang berlangsung pada Isnin, secara rasminya BN diwakili oleh Presiden GERAKAN, Datuk Mah Siew Keong manakala DAP pula diwakili setiausaha politik kepada Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang iaitu Dyana Sofya Mohd Daud


Datuk Mah Siew Keong


Dyana Sofya Mohd Daud

Dua calon yang mewakili parti masing-masing itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Datuk Ibrahim Ahmad di pusat penamaan calon Dewan Semarak Kasih, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Perak, Teluk Intan

sumber

umrah persendirian
AHLI
AHLI

Posts : 219
Points : 231
Join date : 09/03/2014

http://umrahsertaziarah.blogspot.com

Back to top Go down

PRK P076 TELUK INTAN BN AKAN MENANG JIKA...

Post by umrah persendirian on Wed May 21, 2014 9:45 pm

Di sini saya memuat naik satu kajian perseorangan bagaimana hendak memenangkan BN. Blog yang di maksudkan ialah blog Cikgu Lin


PERHATI DAN KAJI DATA DI BAWAH INI


KEPUTUSAN PRU 13

ANDAIAN KEPUTUSAN BERDASARKAN KELUAR MENGUNDI
(MELAYU = 82%, CINA = 70%, INDIA = 80%, LAIN = 80%)
(TIADA BEKALAN PENGUNDI CINA DARI SINGAPORE DLL)


Dari kajian yang telah di buat oleh cikgu Lim yang membuat "Program Pencerapan Sikap Pemilih" kita cuba lihat kepada chart nya, dari ketiga-tiga hasilnya menunjukan BN masih kekurangan undi sebanyak 3080. Oleh itu BN mestilah berkerja keras untuk menarik yang masih kelabu asap dan mengusung pengundi yg tak mahu keluar menundi supaya mereka dapat keluar buang undi untuk BN. Mereka yang tak keluar undi ini telah di ceritaan di atas bahawa akan memihak kapada BN.

Pada pandangan peribadi saya, jika langkah-langkah PPSP yang di nyatakan oleh cikguLin itu tidak dapat di selesaikan, pasti kemenangan kepada pihak lawan dan mungkin dengan majariti yang akan melebihi majariti terdahulu disebabkan calun lawan adalah fresh dan bersih.

Apapun kita tunggu aje 31 mei ini.

umrah persendirian
AHLI
AHLI

Posts : 219
Points : 231
Join date : 09/03/2014

http://umrahsertaziarah.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by rd73 on Thu May 22, 2014 5:56 am

say no to dap ideologi.

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by thtl on Thu May 22, 2014 10:40 am

Masalahnya DAP adalah komponen penting dalam Trio PR (PKR+DAP+PAS)

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by rd73 on Thu May 22, 2014 12:10 pm

tak tahulah apa strategi pas.. mana keutamannya.

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Parlimen Teluk Intan

Post by Sponsored content Today at 1:41 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum