Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

View previous topic View next topic Go down

Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by Mohamad hafiz on Wed May 21, 2014 9:44 am

Assalamualaikum,

Para sahabat sekalian, Saya mahu kesahihan berita yang agak gempar di internet berkenaan dengan naskah al-quran yang hilang. Ni antara gambar terjumpa beserta link yang dijumpai.

Gambar 1 wrote:


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247705828764475&set=pcb.247705845431140&type=1&theater

Gambar 2 wrote:


http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/gempar-ayat-al-quran-hilang-1.259970

Perkongsian ini hanya untuk tatapan para sahabat sekalian. Smile
Andai ada kesilapan daripada diriku, perbetulkanlah.

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by rd73 on Wed May 21, 2014 9:48 am

salah cetaklah tu. berita ini nak buktikan apa sebenarnya?

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by abu_firdaus on Wed May 21, 2014 9:53 am

bukan cerita baru ni. 80an pun pernah kluar cerita mcm ni. sy ingat lagi masa tu panik juga tapi sekejap je la hehe..

yes.. sy rasa pun masalah printing je.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by Mohamad hafiz on Wed May 21, 2014 9:55 am

abu_firdaus wrote:bukan cerita baru ni. 80an pun pernah kluar cerita mcm ni. sy ingat lagi masa tu panik juga tapi sekejap je la hehe..

yes.. sy rasa pun masalah printing je.

Sya pun rasa macm msalah printing, ape buleh buat, ramai org pakat share berita ini seolah-olah ia memang akan terjadi sekarang, huhuhu  scratch scratch 

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by rd73 on Wed May 21, 2014 10:02 am

cakap kat reporter yg tulis cerita ni. tak payah nak cari keajaiban yg baru. lobang hidung dia kenapa Allah swt jadikan kebawah itu lebih ajaib dari berita yg dia tulis.

rd73
AHLI
AHLI

Posts : 61
Points : 69
Join date : 20/05/2014

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by thtl on Wed May 21, 2014 10:11 am

Itukan tanda2 Besar Kiamat. Kita sekarang berada di tanda-tanda kecil Kiamat. Salah satu tanda besar Kiamat ialah hilangnya semua musyhaf.
Tanda kecil. hilangnya AQ dari amalan umat islam, hukum AQ di tinggalkan, panduan AQ diabaikan..kita baru ada kat sini, AQ dan AS hilang dari amalan, dari perundangan dan mu'amalat

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by meluryan on Sun May 25, 2014 6:45 am

Sama ada ia tidak tercetak atau memang hilang itu semua Allah yg tahu. Pengajarannya kpd kita baca,hafal,fahami dan amal isi Al-quran sblum segala2nya terlambat andai seluruh isinya hilang.

meluryan
AHLI
AHLI

Posts : 1
Points : 1
Join date : 25/05/2014

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by thtl on Sun May 25, 2014 12:39 pm

Tak mungkin, para huffadz AQ masih ramai buat masa ni

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by abu_firdaus on Tue May 27, 2014 5:35 am

meluryan wrote:Sama ada ia tidak tercetak atau memang hilang itu semua Allah yg tahu. Pengajarannya kpd kita baca,hafal,fahami dan amal isi Al-quran sblum segala2nya terlambat andai seluruh isinya hilang.
Allah dah bgtau peringatan tanda2Nya ada disekeliling kita dan pada diri kita sendiri, bukan tunggu kejadian benda2 aneh bin pelik dan tak sahih baru nak dapat pengajaran.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by syuaib on Tue May 27, 2014 8:38 am

thtl wrote:Itukan tanda2 Besar Kiamat. Kita sekarang berada di tanda-tanda kecil Kiamat. Salah satu tanda besar Kiamat ialah hilangnya semua musyhaf.
Tanda kecil. hilangnya AQ dari amalan umat islam, hukum AQ di tinggalkan, panduan AQ diabaikan..kita baru ada kat sini, AQ dan AS hilang dari amalan, dari perundangan dan mu'amalat

tuan thtl...pandangan tuan, betul ke al-mahdi lambat lagi nak muncul..saya tahu cepat ke lambat bukan isu, tapi macam dah banyak je tanda2 selari yang dah berlaku...

syuaib
AHLI
AHLI

Posts : 108
Points : 141
Join date : 28/12/2012

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by syuaib on Tue May 27, 2014 8:45 am

sebab banyak tanda-tanda yang konsisten...saya tak nak hujahkan sebab yang lain lagi 'pakar' dengan macam2 teori...

cuma saya rasa semenjak-dua menjak nie....saya bg tempoh 6 tahun....hehehe SIGH 

syuaib
AHLI
AHLI

Posts : 108
Points : 141
Join date : 28/12/2012

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by thtl on Tue May 27, 2014 12:10 pm

al- Mahdi kan 10 tanda akhir Qiamat. lambat lagi tu...Muslim akan perang dgn Israel, di mana 14 juta bani israel di palestine akan dibunuh.
lambat lagi kita ada kemampuan nak lawan sebab bumi arab masih kucar kacir, semua tonggak negara umat islam musnah: rukun Yamani, rukun Iraqi, rukun shami (syria) musnah. Egypt pun lemah. saudi di jajah oleh USA. so lambat lagi la kita nak declare war dgn israel. lagipun USA yg dok belakang israel masih kukuh sbg Polis Dunia.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by abu_firdaus on Tue May 27, 2014 12:21 pm

maknanya kaabah musnah?

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by thtl on Tue May 27, 2014 12:39 pm

ya, tanda besar Kiamat, kaabah musnah

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Berita tentang ayat Al-Quran yang hilang

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum