melayu ,cina d kelantan

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

melayu ,cina d kelantan

Post by seijiseimura84 on Sun Jun 01, 2014 4:01 am

First topic message reminder :

Di kelantan..org melayu merupakan majoriti terbesar di aemua negeri malaysia,tapi org cina paling minoriti berbanding negeri lain.

Pd masa yg sama, nnegeri kelantan merupalan negeri paling miskin.

Di sini saya membuat kesimpulan, adakah negeri2 lain kaya kerana kontribusi ekonomi org cina?

Org cina kurang di kelantan pasal tu negeri miskin.

Adakah sekiranaya org cina tidak wujud di malaysia...maka malaysia akan menimpa seperti negeri kelantan?

seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down


Re: melayu ,cina d kelantan

Post by abah2i on Thu Jun 05, 2014 10:52 pm

Maaf lambat menjawab isu ini, maklumlah aku ini selalu tak daat login.

Bagus benar tajuk ini. Aku suka nak berlawan2 di sini bila ada orang mengata melayu seperti tajuk ini!! Bila aku tembak haji seiji kena tembak lagi. Buka setakat isu yg asal maka hj seiji tambah lagi dengan kes rogol ramai2 (bukan 34 haji tapi ikut tv 38) dan cerita 3gp. Aku tak tahu apa itu 3gp, kalau haji seiji boleh cerita skit sebab haji kata ada cerita dan kaitan dgn Kelantan?

Balik pasal sebutan aku dengan negeri Selangor itu, rasanya tak ada aku sebut perkara tak elok, sebut negeri maju cuma tersalah pasal pengisthiran negeri maju. Aku masukan negeri itu sebab Hj seiji sebagai orang yg perkatakan Melayu kelantan asal dari Selangor. Aku memang akui Selangor maju dan sebahagian kemajuan di sumbangkan oleh org luar termasuklah PATI, tanpa mereka mungkin bangunan lambat sikit siap sebagai contoh.

Aku bukan emosinal cuma aku panas saja. Perang dalam forum ni tak apa, cuma peluru kata saja.

Kepada kepala harimau aku takheranlah. hanpa daftar kat SA tapi asyik duk berlegar kat Area Rawang, ini tentu geng yang selalu ikut berarak tu

Kepada saudara yg forumer lain, aku harap janganlah sentuk negeri lain, nanti ada orang dari negeri berkenaan akan ikut berperang di sini.


Aku tetap jaga

abah2i
AHLI
AHLI

Posts : 9
Join date : 31/05/2014

Back to top Go down

Re: melayu ,cina d kelantan

Post by thtl on Thu Jun 05, 2014 11:09 pm

demo ore klatey kor?

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: melayu ,cina d kelantan

Post by seijiseimura84 on Fri Jun 06, 2014 2:44 am

abah2i wrote:Maaf lambat menjawab isu ini, maklumlah aku ini selalu tak daat login.

Bagus benar tajuk ini. Aku suka nak berlawan2 di sini bila ada orang mengata melayu seperti tajuk ini!! Bila aku tembak haji seiji kena tembak lagi. Buka setakat isu yg asal maka hj seiji tambah lagi dengan kes rogol ramai2 (bukan 34 haji tapi ikut tv 38) dan cerita 3gp. Aku tak tahu apa itu 3gp, kalau haji seiji boleh cerita skit sebab haji kata ada cerita dan kaitan dgn Kelantan?

Balik pasal sebutan aku dengan negeri Selangor itu, rasanya tak ada aku sebut perkara tak elok, sebut negeri maju cuma tersalah pasal pengisthiran negeri maju. Aku masukan negeri itu sebab Hj seiji sebagai orang yg perkatakan Melayu kelantan asal dari Selangor. Aku memang akui Selangor maju dan sebahagian kemajuan di sumbangkan oleh org luar termasuklah PATI, tanpa mereka mungkin bangunan lambat sikit siap sebagai contoh.

Aku bukan emosinal cuma aku panas saja. Perang dalam forum ni tak apa, cuma peluru kata saja.

Kepada kepala harimau aku takheranlah. hanpa daftar kat SA tapi asyik duk berlegar kat Area Rawang, ini tentu geng yang selalu ikut berarak tu

Kepada saudara yg forumer lain, aku harap janganlah sentuk negeri lain, nanti ada orang dari negeri berkenaan akan ikut berperang di sini.


Aku tetap jaga
buat apa hang nak panas dgn aku
cuba tunjuk mana kenyataan yg menghina
kalau nak sentuh isu kelantan pun terus nak panas, ini taksub negeri namanya, seolah2 mcm takleh sentuh langsung
lagi satu,...aku sebut pasal kekayaan, bukan kemajuan
kalau kita lihat, banyak negeri2 yg kaya adalah kebanyakan negeri yg diduduki oleh org cina, selangor pd amnya...tp itu tidak bermakna aku nak membanggakan selangor. negeri lain seperti pulau pinang
antara banyak melayu aku tengok, org melayu johor lebih maju dlm bab2 bisnes, aku bukan org johor, tp adakah itu bermakna aku puji org johor
berhenti emotionalah wei....

thtl pun org kelantan....rileks je, cool je.

seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: melayu ,cina d kelantan

Post by aimahmad on Fri Jun 06, 2014 2:14 pm

abu_aisyah wrote:ala aimahmad n abah2, cool la ek.kita berforumm,tambah pengetahuan.

Heheh! Saya tak marah pun sebenarnya, Abu Aisyah.. sesaja menyahut provokasi. Orang berbudi, kita berbahasa. Cuma terhibur sikit tengok sebahagian manusia yg berforum dgn fakta2 yg dikutip dr tepi longkang, kemudian kagum dgn pendapatnya sendiri.

abah2i wrote:Kepada kepala harimau aku takheranlah. hanpa daftar kat SA tapi asyik duk berlegar kat Area Rawang, ini tentu geng yang selalu ikut berarak tu

Ini dituju kpd saya ke? Ape kaitan "Rawang" & "geng berarak" ni? Musykil plak rasanya. Ini nak dikira statement kategori ape ni? Tohmah ke fitnah ni? Bwarghahah! Tapi takpe la, anggap la argument tu terlalu tinggi utk saya faham & jawab balik. Hebat skill debat nih!

aimahmad
AHLI
AHLI

Posts : 125
Points : 125
Join date : 29/04/2014
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: melayu ,cina d kelantan

Post by Mohamad hafiz on Fri Jun 06, 2014 2:48 pm

Ok semua, chill Smile Theard Lock 

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: melayu ,cina d kelantan

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum