majlis ada unsur maksiat

View previous topic View next topic Go down

majlis ada unsur maksiat

Post by hafiz on Sun Aug 17, 2014 5:38 pm

katakanlah ada majlis perkahwinan dan kita dijemput. dan semestinya wajib utk kita datang kecuali klau majlis tu ada unsur maksiat. macam mana kalau majlis perkahwinan tu ada unsur2 makisat seperti pengantin dipamer2kan, terdapat lagu2 yg dinyanyikan oleh wanita, blh ke pergi majlis perkahwinan tu? kalau majlis itu dilakukan oleh jiran atau saudara mara, sudah tentu kita masih perlu pergi utk jaga silaturrahim, tapi macam mana majlis yg kita rasa kalau kita tak pergi pun, takkan rosakkan hubungan silaturrahim? boleh pergi ke majlis tu kalau setakat nk makan sahaja? yelah, nk jimat duit ke, tak nk makanan kat majlis tu membazir ke.

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: majlis ada unsur maksiat

Post by thtl on Mon Sep 08, 2014 9:58 pm

Perkahwinan melayu ni masih diwarnakan dgn adat resam melayu dan kita kena toleran dan tidak keras kerana apa jua yang berbentuk budaya susah nak dihapuskan. Kalau di tanah arab sendiri pun majlis perkahwinan mmg dipenuhi dgn hiburan dan unsur maksiat. namun kita utamakan kejiranan, dan memenuhi undangan utk menjaga hubungan. Langkah merubah kemungkaran bermula dgn hati kita dulu..

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: majlis ada unsur maksiat

Post by Solah on Tue Sep 09, 2014 7:15 am

Syeikh, boleh ulas tak majlis perkahwinan kat KSA tu biasanya mcm mane?

Solah
AHLI
AHLI

Posts : 114
Points : 187
Join date : 07/01/2012
Age : 34
Location : Penang

Back to top Go down

Re: majlis ada unsur maksiat

Post by thtl on Tue Sep 09, 2014 10:32 am

maskawin mahal average SR50K
bersanding pun ada
tarian
nyanyian
fotoshoot
upacara potong cake
wedding kat ballroom hotel
cuma wanita dan lelaki asing, para wanita akan pakai yg amat seksi
honeymoon, swiss. paris, istanbul, maldives dan paling koman ke Malaysia

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: majlis ada unsur maksiat

Post by Sponsored content Today at 9:10 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum