kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

View previous topic View next topic Go down

kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by lolathequeenie on Sat Sep 27, 2014 4:38 am

salam ustaz, sejak kebelankangan ini, banyak perkara aneh berlaku dalam rumah sya.
untuk pengetahuan, sya cuma berdua di rumah dengan ibu sya.


Kejadian aneh yg berlaku di rumah sya dalam tempoh dua minggu :
1. tapak kaki berjalan di ruang tamu bahagian lantai mosaic yg pecah, jelas terdengar bunyi2 tapak kaki.
2. bunyi ada benda terbang mengheret di atas zink tempat sidai kain
3. ibu sya melihat sya masuk ke bilik. tapi tidak berkata2, dan terus keluar.
Waktu itu sya cuma baring berehat di bilik sebelah, dan tdk ada masuk ke bilik ibu.. (kejadiaan selepas maghrib-isyak)
4. tombol pintu di goncang dengan kuat.
5. bau najis yg sangat kuat ketika lepas asar-maghrib dan diiringi dengan puluhan ekor lalat besar yg
membentuk seperti puting beliung di ruang tamu.
6. perasaan seperti sentiasa ada yg melihat setiap pergerakan.

dan kami ada mimpi aneh baru2 ini..

saya bermimpi :
rumah saya dipenuhi dengan lipan berwarna merun kehitam2an.
Lipan itu terlalu banyak kecil dan besar, sehingga ke atas ceiling rumah.
di mana2 ada lipan dalam rumah sya. dan tidak lama ada seekor kucing
berwarna putih yg besar cuma sederhana datang dan menghancurkan lipan tersebut.
tapi tidak semua hancur, sebab kucing itu masih kecil..


ibu saya pula bermimpi :
berada di suatu kawasan luas .. kawasan bukit2 yg banyak pokok.

tolong tafsirkan mimpi kami ya ustaz.


lolathequeenie
AHLI
AHLI

Posts : 17
Points : 40
Join date : 10/07/2014

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by Ibnu Sarkawi on Sat Sep 27, 2014 9:02 am

kalau kejadian tu baru berlaku(bukannya dah bertahun2) maka masih sempat lagi nak bersihkan rumah secara DIY. Amalkan 3 Qul pagi baca 3 kali setiap surah, & petang 3 kali juga slps Asar. Sblm tdo boleh baca juga atau baca Ayat Kursi. Juga setiap kali sblm/ketika masuk rumah. Itu sy ringkaskan daripada hadis2 sohih.

Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by hafiz on Sun Oct 05, 2014 7:42 pm

saya ada jumpa list2 di internet mengenai ayat2 ruqyah. selain ayat Qursi dan 3 Kul, terdapat juga ayat Fatihah, beberapa ayat Baqarah dan beberapa ayat lain. adakah ia boleh diikuti?

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by lolathequeenie on Tue Oct 07, 2014 4:32 pm

kita sama2 tunggu penjelasan dari ustaz thtl.. Smile

lolathequeenie
AHLI
AHLI

Posts : 17
Points : 40
Join date : 10/07/2014

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by Ibnu Sarkawi on Tue Oct 07, 2014 6:50 pm

ayat2 ruqyah tidak terikat kpd hadis2 sohih sahaja kerana Al-Quran itu sendiri adalah penawar. Namun amalan Rasulullah s.a.w tetap menjadi keutamaan. Al-Fatihah sememangnya surah ruqyah spt yg dinyatakan dlm hadis sohih. Berkenaan al-Baqarah, sememangnya surah pendinding pembasmi syaitan :-

Janganlah kamu jadikan rumah-rumah kamu perkuburan sesungguhnya syaitan akan lari dari rumah yang dibaca padanya surah al-Baqarah."
[HR Muslim]

Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by hafiz on Wed Oct 08, 2014 3:13 am

Azan juga blh digunakan utk halau jin bukan?

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by Ibnu Sarkawi on Wed Oct 08, 2014 11:45 am

penggunaan azan termasuk dlm kaedah penggunaan Asma' Al-Husna dalam ruqyah & ianya diperbolehkan. Terdapat keluasan dalam hal ini. Berikut ialah contoh2 kaedah yg dilakukan para salaf :-

Ibnu Qudamah Al-Maqdisi menyebutkan:

"Sedangkan usaha membuka sihir dengan menggunakan ayat-ayat Al-Quran, zikir mahupun ucapan-ucapan yang diperbolehkan hukumnya adalah diperbolehkan. Sementara apabila dalam bentuk sihir, maka Ahmad bersikap tidak mengomentarinya. Atsram berkata, "Aku pernah mendengar Abu Abdullah pernah ditanya mengenai seseorang yang mendakwa dapat membuka (menghilangkan) sihir, dia menjawab, "Memang ada orang yang diberi kemampuan dalam hal ini." Dikatakan kepada Abu Abdullah, "Dia meletakkan air di sebuah panik (bekas?) dan membenamkan tangannya di dalam air tersebut," Abu Abdullah menjawab, "Aku tidak mengetahui mengenai trik (kaedah) itu." Ia kembali ditanya, "Apa pendapatmu mengenai bentuk trik (kaedah) ini" dia menjawab, "Aku tidak tahu."

Muhammad bin Sirin meriwayatkan, bahawa ada seorang wanita yang terkena sihir, lalu ada seseorang yang berkata, "Tuliskanlah garisan padanya dan sisipkan pisau pada persatuan garis itu, lalu bacalah Al Quran!." Muhammad berkata, "Aku tidak mengetahui diperbolehkan membaca Al Quran dalam keadaan ini, dan aku tidak mengetahui apa faedah dari garis dan pisau itu."

Said bin Musayyab meriwayatkan, mengenai seseorang yang mengubati isterinya. Lalu dia berkata, "Sesungguhnya Allah melarang sesuatu yang membahayakan dan tidak melarang sesuatu yang bermanfaat." Dia juga berkata, "Apabila kamu dapat memberikan manfaat bagi saudaramu, maka lakukanlah!".

Pernyataan mereka ini menunjukkan bahawa para pembaca mantera atau jampi atau lainnya (untuk melepas sihir) tidak termasuk jenis sihir, kerana termasuk hal yang bermanfaat dan tidak berbahaya."

[Lihat; Al-Mughni m/s 68-69, Jilid 13. Terbitan Pustaka Azzam]

Ibnu Sarkawi
AHLI
AHLI

Posts : 404
Points : 579
Join date : 06/12/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by sitisu on Thu Oct 09, 2014 7:50 am

bagaimana pula yang dikatakan memagar rumah dengan ayat2 tertentu atau menggunakan sesuatu seperti semburan air yang dibaca dengan ayat suci atau garam atau lada hitam? boleh buat ke?

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by hafiz on Fri Oct 10, 2014 5:44 pm

kalau kita pergi berubat, katakan jumpa ustaz, kita tak tahu cara dia berubat betul ke tidak, boleh tahu lepas dia berubat je. boleh tak begini? sebab kalau nak tanya rasanya boleh membuatkan ustaz itu marah pun ada. dan kalau ustaz itu mengamalkan bidaah bagaimana pula?

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by seijiseimura84 on Fri Oct 10, 2014 6:08 pm

sekadar pengalaman peribadi.....
biasanya kalau mimpi buruk dan pada masa yg sama di tempat dia tidur itu ada benda2 pelik, maka tak perlu fikir panjang, mmg ada gangguan lah tu maksudnya

lebih2 lagi, bukan sahaja sorang, malah lebih seorang bermimpi buruk

pengalaman pertama saya , apabila saya dan isteri saya tidur di hotel, bermimpi buruk kedua2, dan mmg ketika itu pun kami rasa lain macam

pengalaman kedua, bila kakak saya disihir dan jatuh sakit, malah seluruh keluarga saya bermimpi buruk dan berlaku kejadian aneh di rumah saya

seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by seijiseimura84 on Sun Oct 19, 2014 5:01 pm

salam thtl, adik kita ni ingin mendengar dari thtl sendiri

seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by thtl on Sun Oct 19, 2014 10:24 pm

lola ni masih bujang dan emak janda ke camna?

kejadian anih tu kemungkinan ada unsur sihir dan gangguan jinn. cara nak atasinya, meriahkan rumah dgn pembacaan AQ, sebab Nabi saw kata, janganlah kamu jadikan rumah kamu sunyi spt kuburan. Maksudnya rumah yg jarang dibacakan AQ di dalamnya. Jika semakin keras, dapatkan bantuan dari ustaz2 yang tahu selok ruqyah syar'iyah atau jampi secara syara'.

2. lipan dan kucing yg membunuhnya membawa maksud jin dan kucing tu tanda ada orang yg nak bantu tapi dia bukanlah bagus sangat dalam perdukunan

3 pasal mimpi ibu anda tu nak kena tahu biodata beliau

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by lolathequeenie on Sun Oct 26, 2014 1:28 am

ya ustaz sya bujang. emak sya pula balu.. emak sy umur 52 dah..

lolathequeenie
AHLI
AHLI

Posts : 17
Points : 40
Join date : 10/07/2014

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by thtl on Sun Oct 26, 2014 8:17 am

mimpi mak tu petanda dia akan pergi melancung

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: kejadiaan aneh dalam rumah dan mimpi

Post by Sponsored content Today at 9:15 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum