belajar tak berpempers

View previous topic View next topic Go down

belajar tak berpempers

Post by sitisu on Tue Dec 09, 2014 7:45 am

saya ada anak lelaki berumur 4 tahun. baru belajar tak pakai pampers.

1. Apabila nk kencing dia akan bertahu. tapi kdg2 bocor juga..hhehe.
selalunya bila dia nk kencing saya akan cebukkannya dan saya cek seluarnya samaada bocor atau tak, apa yang saya perasan selalunya ada bau masam2 sikit nk kata kencing rasanya bukan sebab mmg seluar dia keringg. adakah ia bau daripada kemaluannya disebabkab dia belum sunat lagi? bersih ke seluarnya untuk terus dimasukkan ke dalam mesin atau perlu bilas di luar dahulu?

sesiapa yang ada pengalaman atau pengetahuan tentang ini mohon jawapan dan pandangan.. Smile  Smile
setakat ini saya anggap bersih dan tak perlu bilas atau mop lantai yang terkena seluarnya itu.

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by abu_firdaus on Tue Dec 09, 2014 8:09 am

kalau kering tu tak payah bilas. bau masam mmg ada kerana berpeluh di bahagian kemaluan. tapi kita boleh bezakan bau masam peluh atau bau kencing.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by sitisu on Tue Dec 09, 2014 9:16 am

bau peluh ke.. macam tu yee.. Like
macamana pula selepas cebukkan dia dan kemaluannya sudah kering saya tergerak nak bau burungnya tu masa pakaikan dan dapati bau masam tu ada kat kemaluannya sama macam yang bau di seluarnya tadi. Adakah itu dikira bau peluh atau mmg normal bau macam tu..?? sebabnya kan baru je basuh dan keringg.
maaf ye bnyk tanya...betul2 nak tahu.. dah tnya kwn ada anak lelaki tapi dia pun tak tauuu..

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by abu_firdaus on Tue Dec 09, 2014 9:19 am

anggap bau peluh je. bahagian sulit memang la masam sikit kan? Smile

bila mandi guna sabun, pakai bedak baru sedap baunya Smile

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by sitisu on Tue Dec 09, 2014 9:27 am

ye..yee.. Smile
kena bedak baru wangi hehe..
jadi semua seluarnya selamat untuk dibasuh terus ke dalam mesin kan?

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by abu_firdaus on Tue Dec 09, 2014 9:32 am

selamat kerana puan dah pun check tiada najis

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by sitisu on Tue Dec 09, 2014 10:01 am

oohh. alhamdulillah ada jugak jawapn.
Terima KAsih Like

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: belajar tak berpempers

Post by Sponsored content Today at 6:49 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum