telur binatng serangga.

View previous topic View next topic Go down

telur binatng serangga.

Post by sitisu on Sun Mar 01, 2015 4:32 pm

apa status telur serangga? najis atau tidak.

sy bertanya sbb..sudah terbasuh ke dalam mesin baju yg melekat telur serangga. xtau binatang apa.yg pasti jenis terbng. sbb ia dh bertelur pada bju yg dijemur diluar rumah.
masa pakai x perasan pula. bila sh basuh dn nk jemur bru nmpak.
amat yakin bntng tu bertelur pd bju tu semasa ia dijemur sblm ni sbb ada 2 helai bj yg sy jemur sama dgn bju tu dlu ada melekat jgk. tp sy buang dn basuh sgn air paip dlu telur2 tu smpi tanggal dr bju sblm digunakan..

setahu saya serangga dan darahnya dikira dimaafkan..sama ke dgn telur2 mrk.?
saya jemur je semua bju yg dh dibasuh dan yg terlwkat telur tu sy buangkan telurnya dan bilas sikit dgn air paip. betul ke cara saya. atau..
kena basuh semula ke bju2 saya semua..?

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: telur binatng serangga.

Post by abu_firdaus on Mon Mar 02, 2015 3:38 am

lagi kecik, lagi le dimaafkan

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: telur binatng serangga.

Post by abu_firdaus on Mon Mar 02, 2015 4:49 am


abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: telur binatng serangga.

Post by sitisu on Mon Mar 02, 2015 11:52 am

1. Maknanya sucilah semua bju saya tu dan boleh buat sembahyang tanpa ragu yee.. haaa,,,lega saya.

2.Nampaknya telegram tu dah ramai jugak yee.. phone saya xde aplikasi tuhh.. kat forum ni rasanya lagi best..hehe.

Apapun telegram ke forum ni ke, ruangan ini ia sangat banyak memberikan saya input2 dan ilmu baharu. Ahli2 dan admin pun x lokek ilmu dan sngt sabar melayan semua soalan.

moga dilimpah ganjaran yang besar semua yang terlibat.

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: telur binatng serangga.

Post by Sponsored content Today at 6:35 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum