Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

View previous topic View next topic Go down

Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by ummuyaser on Fri Apr 20, 2012 12:41 pm

Assalamualaikum, Sheikh minta komen sikit boleh tak. Bukan apa kat NS program Habib ni dianjurkan secara kerjasama dengan Jabatan Agama Islam.Setakat ni dah 3 masjid dia dijemput. Benar kah beliau ni keturunan Nabi nabi saw? Apakah mazhab/tarikat yang dia bawa itu sahih?

http://www.darulmurtadza.com/2012/04/biografi-guru-mulia-al-habib-umar-bin.html
avatar
ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by thtl on Fri Apr 20, 2012 1:18 pm

Habaib Yaman ni antara geng tareqat ahlil bayt yaman yg popular. tareqat depa, tareqat Habib la atau Alawi. Depa juga ada kerjasama dgn tareqat Haddad, ahmadiah, syaziliah, qadiriah dan naqsyabandi. manhaj depa ni sama, ahlil bayt dan tareqat. cuma bedza dgn Iran, depa ni tak ada konsep Imam Mahadi al-Muntazar. Intipati ajaran utama tareqat Habaib, sama saja, Ratib, Haul dan Hizib...
tak akan memajukan ummah melainkan menuju kpd kerahiban dan kewalian atau kesaktian.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by ummuyaser on Fri Apr 20, 2012 6:23 pm

thtl wrote:Habaib Yaman ni antara geng tareqat ahlil bayt yaman yg popular. tareqat depa, tareqat Habib la atau Alawi. Depa juga ada kerjasama dgn tareqat Haddad, ahmadiah, syaziliah, qadiriah dan naqsyabandi. manhaj depa ni sama, ahlil bayt dan tareqat. cuma bedza dgn Iran, depa ni tak ada konsep Imam Mahadi al-Muntazar. Intipati ajaran utama tareqat Habaib, sama saja, Ratib, Haul dan Hizib...
tak akan memajukan ummah melainkan menuju kpd kerahiban dan kewalian atau kesaktian.

Oo...macam tu ka....dakwaan keturunan nabi tu memang betul kah Sheikh?
avatar
ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by thtl on Fri Apr 20, 2012 9:08 pm

mmg betul.

bahkan keturunan syed dan sharifah kat malaysia pun nasab mereka sampai kpd ahlil bayt juga, sebab bangsa arab ni depa tak tipu nasab.
tapi darah keturunan Nabi ni tak adalah menjanjikan apa-apa keajaiban pun...darah tu kaler merah juga...hehehe
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by seijiseimura84 on Sun Aug 04, 2013 2:21 am

sebagai seorang muslim, apakah kita ada kewajiban terhadap keturunan nabi. adakah kita harus mendampingi mereka kalaupun ajaran mereka tidak tepat, adakah wajib untuk kita taati
avatar
seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by thtl on Mon Sep 02, 2013 9:31 am

tengoklah apa yg dia layak..hak jiran, hak sahabat satu tempat kerja atau hanya hak muslim.
Hak khusus dah mansuh sbb jarak antara dia dgn Nabi saw dah jauh sangat dan sukar nak verify.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Mohon pandangan Sheikh TH tentang AL Habib Umar bin Hafidz ni

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum