Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 9:10 pm



Alhamdulillah.. wa alhamdulillah..

saya mohon doa dari sahabat dan guru-guru semua..para akhi yang budiman lagi dihormati.. agar mendoakan saya sentiasa dalam rahmat dan kebaikan dariNya..

Alhamdulillah, Allah memberi jalan buat saya..dalam beberapa tahun..saya sudah membantu beberapa orang untuk memeluk Islam.. terkini seorang akak bangsa cina.. baru sahaja memeluk Islam minggu lepas... saya terkejut dan tak sangka..

sungguh hidayah milik Allah.. sekarang membantu ajar sikit-sikit mana yang tahu..mohon kalian doakan..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Sun May 13, 2012 9:26 pm

terbaik

camni dien mintak kerja dgn Perkim laa...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 9:31 pm

thtl wrote: terbaik

camni dien mintak kerja dgn Perkim laa...

perkim tu tmpat muallaf tu ye??..

saya ni sekadar tolong mana yang tahu sahaja.. saya tak sangka saya cerita ttg islam..saya kerja di sini ada orang cina senang hati..

haza min fadli rabbi..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Sun May 13, 2012 9:35 pm

Perkim tu yg uruf muallaf. Tun M adalah pengerusinya...budget depa besar dien.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 9:41 pm

thtl wrote:Perkim tu yg uruf muallaf. Tun M adalah pengerusinya...budget depa besar dien.

Alhamdulillah...saya disini biasa sahaja..bagi tahu cara mereka nak daftar dan dapatkan kelas pengajian untuk mereka.. waktu malam kadang-kadang saya ajar.. saya bukan ustaz..saya hanya seorang saudara mereka.. saya rasa Allah sudah pilih saya untuk bertanggungjawab membantu...jadi saya tak boleh biarkan mereka terkapai-kapai..

saya jadi kawan kepada muallaf..seronok..dapat belajar mandarin juga

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Sun May 13, 2012 9:43 pm

alamak, camna nak bantu dien, ana kan dok 10,000 KM dari Malaysia..

browse web perkim ke...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 9:50 pm

thtl wrote:alamak, camna nak bantu dien, ana kan dok 10,000 KM dari Malaysia..

browse web perkim ke...

nak kena daftar kat perkim ke? dia dah daftar di pejabat agama disini..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Sun May 13, 2012 9:52 pm

mesti kena daftar..perkim cawangan pahang

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 9:54 pm

thtl wrote:mesti kena daftar..perkim cawangan pahang

kalau tak daftar?

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Sun May 13, 2012 9:56 pm

tak ada paksaan, cuma kalau daftar perlindungan akan lebih terjamin..sebab kekadang sedara baru ni akan hilang sanak sedara dlm sekelip masa, di perkim depa akan dapat kawan yg senasib dgn mereka..

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Sun May 13, 2012 10:00 pm

thtl wrote:tak ada paksaan, cuma kalau daftar perlindungan akan lebih terjamin..sebab kekadang sedara baru ni akan hilang sanak sedara dlm sekelip masa, di perkim depa akan dapat kawan yg senasib dgn mereka..

syukran 'ala ma'lumat... saya akan khabarkan kepadanya..
doakan saya dalam hal ini...
saya rasa tanggungjawab ini berat..umur pun masih anak..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by zikrulmaut_sm on Sun May 13, 2012 10:25 pm

alhamdulillah ada yang mendapat hidayah masuk Islam.

memang kena mendaftar.

masih ingat lagi dulu ada kes saudara baru, masa meninggal dunia, keluarga dia claim jenazah sebab tak tahu dia dah masuk Islam. berlaku perebutan antara keluarga dia dengan jabatan agama.

_________________
[Takkan beribadat pun berdosa?]

عن سعيد بن المسيب أنه رأى رجلا يصلي بعد طلوع الفجر أكثر من ركعتين يكثر فيها الركوع والسجود فنهاه. فقال: يا أبا محمد! أيعذبني الله على الصلاة؟! قال: لا ولكن يعذبك على خلاف السنة.
روى البيهقي بسند صحيح

Dari Said bin Musayyib, ia melihat seorang lelaki menunaikan shalat setelah terbit fajar lebih dari dua rakaat, ia memanjangkan rukuk dan sujudnya. Akhirnya Said bin Musayyib pun melarangnya. Orang itu berkata: “Wahai Abu Muhammad, apakah Allah akan menyiksaku karena shalat? “Beliau menjawab: "Tidak, tetapi Allah akan menyiksamu karena menyelisihi As-Sunnah”.

[ Hadits sahih riwayat Baihaqi dalam "As Sunan Al Kubra" II/466, Khatib Al Baghdadi dalam "Al Faqih wal mutafaqqih" I/147, Ad Darimi I/116].

zikrulmaut_sm
AHLI
AHLI

Posts : 513
Points : 765
Join date : 25/11/2011

http://facebook.com/syazwanmisran

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Mon May 14, 2012 2:34 am


Alhamdulillah..doakan saya agar dipermudahkan membimbang saudara/saudari muallaf disini..

ia sedikit sukar..dan terbatas.. namun mencuba..

inilah madrasah kehidupan..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by yat on Mon May 14, 2012 3:49 am

hang nak ka dien? member gua seorang kerja PERKIM gak...

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Mon May 14, 2012 7:39 am

yat wrote:hang nak ka dien? member gua seorang kerja PERKIM gak...

nak apa tu?? saya disini sudah ada tanggungjawab yang perlu diselesaikan ya akhi

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Mon May 14, 2012 8:44 am

yat,

org yg tak ngantuk, tak usah disorong bantal
org yg tak lapar tak usah dihulur makanan

org yg belum ada keinginan nak bernikah kawin, tak usah dihulur amoi secantik mana pon..

Cool

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Mon May 14, 2012 9:32 am

thtl wrote:yat,

org yg tak ngantuk, tak usah disorong bantal
org yg tak lapar tak usah dihulur makanan

org yg belum ada keinginan nak bernikah kawin, tak usah dihulur amoi secantik mana pon..

Cool

saya rasa akhi yat maksudkan kerja di perkim kan?? bukan bakal zaujah

ye kalau lepas balik kuburan tu.. bagi lah ratu cantik pun... tetap sama,

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Mon May 14, 2012 9:50 am

ye kalau lepas balik kuburan tu.. bagi lah ratu cantik pun... tetap sama,

bukan ratu cantik maa..itu anak pak cik ND daa...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Mon May 14, 2012 10:04 am

thtl wrote:
ye kalau lepas balik kuburan tu.. bagi lah ratu cantik pun... tetap sama,

bukan ratu cantik maa..itu anak pak cik ND daa...

kawan sahaja...

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Tue May 15, 2012 12:24 pm



Alhamdulillah sudah daftar di perkim.. saya sudah hubungi pejabat agama di sini dan fulanah sudah masuk kelas pengajian agama& fardhu ain.. petang pula saya mengajar di kedainya..

mohon doa sahabat semua agar saya sentiasa dipermudahkan Allah dalam urusan ini..

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Tue May 15, 2012 2:29 pm

nak urus benda2 gini, kalau melibatkan anak dara, dien kena ada bini...kalau tidak...banyak cerita yg akan berlaku...hehehe

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by aniliaz on Tue May 15, 2012 2:54 pm

thtl wrote:nak urus benda2 gini, kalau melibatkan anak dara, dien kena ada bini...kalau tidak...banyak cerita yg akan berlaku...hehehe

Betul2..fitnah2 ek..kalau susah sgt kawen je dgn anak dara tu..hihi Smile

aniliaz
AHLI
AHLI

Posts : 234
Points : 252
Join date : 27/03/2012
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Tue May 15, 2012 5:08 pm

aniliaz wrote:
thtl wrote:nak urus benda2 gini, kalau melibatkan anak dara, dien kena ada bini...kalau tidak...banyak cerita yg akan berlaku...hehehe

Betul2..fitnah2 ek..kalau susah sgt kawen je dgn anak dara tu..hihi Smile

saya faham..insyaAllah batasnya masih saya jaga..
tak tahu mengapa ramai yang turut serta pula..
katanya nak belajar juga..orang Islam sendiri,,
dari kedai sebelah-sebelah..asalnya tidak pakai tudung hari ini dengan hidayah Allah mereka bertudung..

saya bacakan al-Quran..mereka mahu mendengar..
benarlah..al-Quran melembutkan hati manusia..
sekarang saya faham bagaimana hati sekeras Umar boleh berubah juga..


tolong doakan saya..mall ini sudah jadi bagai kelas agama pula..Allahul musta'an

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by thtl on Tue May 15, 2012 5:09 pm

dien,
hang x tahu ke?

lelaki yg baik sekarang amat susah nak cari kat Temerloh...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Ad-Dien on Tue May 15, 2012 5:23 pm

thtl wrote:dien,
hang x tahu ke?

lelaki yg baik sekarang amat susah nak cari kat Temerloh...

saya tak tahu...
saya hanya ajarkan mereka sahaja..
saya yakin mereka tiada niat lain melainkan untuk belajar..

allahua'lam syeikh

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dakwah Di Mana Jua Anda Berada

Post by Sponsored content Today at 1:37 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum