Pekasam

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Pekasam

Post by Nizam on Fri Jun 15, 2012 2:05 pm

First topic message reminder :

salam

sapa tau wat pekasam? macam mana rasanya? meh kongsi skit

_________________
Add Facebook: http://www.facebook.com/albaghani
avatar
Nizam
Admin
Admin

Posts : 885
Points : 1174
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Bagan

http://bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down


Re: Pekasam

Post by NAZ on Sun Jun 17, 2012 4:43 pm

Nizam wrote:salam

sapa tau wat pekasam? macam mana rasanya? meh kongsi skit
Kalau ada kat KL...sentiasa dapat kat pasar Chow Kit Road.

Jika ada kat Shah Alam...pi ka Pasar Tani hari Ahad kat Stadium Shah Alam...semua ada.

bila mak saya goreng saya makan la juga, tapi kat rumah tak pernah ada stok.

lagi satu ikan terubuk asin dari sarawak tu...dah bersapau kat dalam peti ais rumah saya. nak makan memula memang tak reti

NAZ
Muslimah
Muslimah

Posts : 215
Join date : 26/11/2011

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 5:22 am

Kak tak penah buat, tapi nengok Tok kat Kedah buat, depa goreng beras untuk salut kat ikan tuu...Ada jenis jenis ikan yang sesuai buat Pekasam ni, nak kena tanya pakar. Paling mudah pi pasar tani, cari yang pure Pahang mari atau Kedah mari...

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Join date : 24/11/2011

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by noorul khairy on Sat Apr 13, 2013 6:52 pm

rugi jugak kalau tak pandai makan masakan kampung.

noorul khairy
AHLI
AHLI

Posts : 27
Join date : 13/04/2013

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by abubakar on Mon Apr 15, 2013 4:58 pm

Kalau di kampung saya ada 'danggit' , pekasam pun ada.

Dulu ada member kedah bangga dgn pekasam dia, tp bila kena 'danggit', baru dia tahu langit tinggi atau rendah.

Kalau boleh diumpamakan, pekasam ini mcm Eaue de Toilette, 'danggit' ini pula mcm Eaue de Parfum.

_________________
Ya Allah ajarkanlah aku perkara yg aku masih jahil dan ingatkanlah aku mengenai apa yg aku lupa.
avatar
abubakar
AHLI
AHLI

Posts : 262
Points : 314
Join date : 06/07/2012

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by Mohamad hafiz on Tue Apr 16, 2013 12:45 am

rabbit

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali
avatar
Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by Nizam on Thu Nov 14, 2013 6:31 pm

Alhandulillah ana dah rasa pekasam dan amat mengemarinya terutama pekasam lampam.

_________________
Add Facebook: http://www.facebook.com/albaghani
avatar
Nizam
Admin
Admin

Posts : 885
Points : 1174
Join date : 24/11/2011
Age : 32
Location : Bagan

http://bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by Mohamad hafiz on Fri Nov 15, 2013 4:20 am

Like Like hehehe

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali
avatar
Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Pekasam

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum