Dua majlis yg sunnah?

View previous topic View next topic Go down

Dua majlis yg sunnah?

Post by yat on Tue Jun 19, 2012 7:17 am

Amacam, nak datang?




Ni TG Mat Sabu jadi tekong tahlil kot...


PS: Ari tu UMNO buat kenduri doa selmat sempena 60 tahun penubuhan....saya kata keris dan bulan ni sama sahja, DNA melayu, takder beza

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by abuzaid65 on Tue Jun 19, 2012 7:30 am

Melayu dan tahlil memang terlalu sukar utk dipisahkan.. huhuhu.. Crying or Very sad

abuzaid65
AHLI
AHLI

Posts : 134
Points : 162
Join date : 03/12/2011
Age : 51
Location : Shah Alam, Selangor

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by abu_aisyah on Tue Jun 19, 2012 8:58 am

atas tujuan apa saudara yat siarkan iklan ni?klu org pegi krn iklan ni.ade kemungkinan kerana u.

abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by thtl on Tue Jun 19, 2012 9:06 am

sebenarnya, majlis macam ni kat Malaysia, senang dapat permit Polis. itu je...PDRM ni kalau majlis tahlil, baca Yasin dan Doa selamat, mudah aje lulus permit...PAS ni dah matang dgn benda2 ni sumer

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by yat on Tue Jun 19, 2012 9:57 am

iklan ni bertujuan masyarakat kita masih kuat dengan benda2 sebegini....

masalah jika Mursyidul am cakap kenduiri tahlil satu amalan jahiliah (tgk dalam youtube) dan TGHA jugak berpendapat yg sama, tetapi pemimpin yg lain buat, yg cap keris lagi la, tak yah cakap, takder sapa larang, hehe...rasa kalau berpegang kepada manhaj salaf, tak pegi la kot...

yat
Moderator
Moderator

Posts : 899
Points : 1144
Join date : 05/12/2011

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by thtl on Tue Jun 19, 2012 10:08 am

yat,

saya tak nampak majlis tahlil..poster tu cuma nak kelirukan Polis je..tapi kalau u attend, content utama majlis tsb ialah mat sabu dan mahfuz...itu yasin yg sebenarnya...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by abuzaid65 on Tue Jun 19, 2012 10:12 am

setuju dgn pendapat pak syeikh.. Cuba sdra Yat pergi ke majlis tersebut, rasanya betul apa yg pak syeikh sebutkan tu..

abuzaid65
AHLI
AHLI

Posts : 134
Points : 162
Join date : 03/12/2011
Age : 51
Location : Shah Alam, Selangor

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by abu_aisyah on Tue Jun 19, 2012 10:38 am

yat wrote:iklan ni bertujuan masyarakat kita masih kuat dengan benda2 sebegini....

masalah jika Mursyidul am cakap kenduiri tahlil satu amalan jahiliah (tgk dalam youtube) dan TGHA jugak berpendapat yg sama, tetapi pemimpin yg lain buat, yg cap keris lagi la, tak yah cakap, takder sapa larang, hehe...rasa kalau berpegang kepada manhaj salaf, tak pegi la kot...

alhamdulillah,sekurang2nya..pemimpin2 yg paling tinggi menidakkan perkara ni.sejuk hati,rasa macam nak bernaung dibawah mereka.heheh.. Razz

abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: Dua majlis yg sunnah?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum