Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

View previous topic View next topic Go down

Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by ummuyaser on Fri Jul 13, 2012 8:49 pm

Assalamualaikum, ana terjumpa video ni di Youtube, kelihatannya seperti bukan Basyar Assad yang bersalah dalam kes pembunuhan rakyat Syria. Tambahan lagi bila Sheikh Al Booty menyokong presiden. Ana konfius di sini. Ada sesiapa boleh kasi pencerahan tak?

[youtube][/youtube]

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by abubakar on Sat Jul 14, 2012 3:06 am

Td khutbah Jumaat kutuk Syiah + Basyar + Iran.

Malangnya saya jahil B. Arab, apa yg cuba disampaikan dalam video apa pun saya tak faham.

abubakar
AHLI
AHLI

Posts : 262
Points : 314
Join date : 06/07/2012

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by ummuyaser on Sat Jul 14, 2012 6:00 am

Antara intro video ni menyatakan sejak dari awal 'kebangkitan rakyat' Basyar Assad telah meletakkan target untuk menghapuskan kebenaran serta membunuh para pemberontak. Beliau telah memperalatkan 2 golongan 1) Kumpulan2 tertentu untuk menembak para penunjuk perasaan. 2)Golongan agama untuk memujuk rakyat. Tentera-tentera Assad menjadikan pembunuhan ke atas rakyat Syria sebagai tanggungjawab.
Dan sebahagian Agamawan mebujuk rakyat dgn mengatakan , membela ahli keluarga Assad adalah sama dgn mempertahankan negara. Sebahagian agamawan ini menghampiri Diktator tersebut dengan menyebut-nyebut namanya....

Kekejaman bermula apabila pihak berkuasa menangkap sejumlah remaja atas 13 tahun dan menyiksa mereka untuk mencari dalang kempen menjatuhkan Kerajaan. Apabila para ibubapa memohon agar dilepaskan anak-anak mereka, permintaan tidak dilayan bahkan disuruh anggap anak-anak itu tidak wujud lagi. Tunjuk perasaan bermula secara aman dengan tuntutan agar 'Menjatuhkan Atef najib'.p/s:Siapa Atef najib...?

Wallahu a'lam. Kalau dapat Sheikh TH buat pencerahan atau sesiapa yang lebih memahami B.Arab

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by thtl on Sat Jul 14, 2012 7:59 am

youtube di atas dah tak boleh nak access...

rumusan:

satu dunia dah tahu kekejaman regim Assad sejak ayahnya lagi (hafiz assad)

kemudian ulama' spt Dr al-Booty tu kena paksa utk menyokong regim yg korup

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by ummuyaser on Sat Jul 14, 2012 8:06 am

Sheikh Al Booty kena paksa...kesiannya. Ana tengok ada satu video beliau kena hentam dalam masjid ketika berkhutbah memuji Rejim Assad. Sampai jamah semua bangun dan suasana jadi hiruk pikuk.

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by ummuyaser on Sat Jul 14, 2012 8:08 am

thtl wrote:youtube di atas dah tak boleh nak access...


Waa...cepatnya terminated ...silap lah tak translate semua tadi...

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by abu_aisyah on Mon Mar 11, 2013 5:09 am

boleh ke kite rakyat bukan syria pergi ke sana untuk jihad?

_________________
www.facebook.com/syafiqabuhasan

abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by thtl on Mon Mar 11, 2013 7:44 am

Tak boleh

1. mendapat masalah dgn penguasa Malaysia, depa sure tak isu visa
2. Ini dah jadi perang saudara, kita kena tunggu dan lihat dulu. usaha sekarang, kena hentikan kerana dah 60K yg mati...serta usaha membantu mangsa pelarian

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Kebangkitan Rakyat Syria Benar Atau Salah

Post by Sponsored content Today at 3:17 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum