Al-Thayalisi dan Musnadnya

View previous topic View next topic Go down

Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Ad-Dien on Thu Aug 16, 2012 7:07 am

Assalamualaikum

Boleh kongsikan biografi atau apa-apa maklumat tentang huffaz Al-Thayalisi,, Musnadnya dan sebagainya.. Saya lama mencari dan masih belum mengenali muhaddith ini serta kehidupannya dan kedudukannya disisi huffaz lain. Mohon dikongsikan jika ada maklumat insyaAllah

jazakumullahu khairan kathira

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by thtl on Thu Aug 16, 2012 9:45 am

Lepas Raya la dien

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Ad-Dien on Sat Dec 01, 2012 10:41 pm

thtl wrote:Lepas Raya la dien

Saya dah jumpa serba sedikit.. ada apa-apa tambahan daripada ustazna thtl? atau dari teman semua? insyaAllahu ta'ala

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by thtl on Mon Dec 03, 2012 9:16 pm

tak sempat nak cari laa dien, sumernya ada kat internet arab...

oleh kerana dien ada di KL, bila ada kesempatan hadir kuliah Ust Adlan abdul Aziz atau Ust Anwaruddin Bernama..dien tanya kat depa

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Ad-Dien on Fri Dec 07, 2012 10:27 am

thtl wrote:tak sempat nak cari laa dien, sumernya ada kat internet arab...

oleh kerana dien ada di KL, bila ada kesempatan hadir kuliah Ust Adlan abdul Aziz atau Ust Anwaruddin Bernama..dien tanya kat depa

Bernama???

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by thtl on Fri Dec 07, 2012 9:30 pm

Bernama tu nama majikan dia (Berita Nasional Malaysia) daa..

nama penuh dia Ust Anwaruddin bin abdul Wahab. antara ulama hadis muda paling top kat Malaysia sekarang ni, graduate Jordan, murid syaikh syuaib al-arnauth

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Ad-Dien on Sat Dec 08, 2012 1:21 pm

thtl wrote:Bernama tu nama majikan dia (Berita Nasional Malaysia) daa..

nama penuh dia Ust Anwaruddin bin abdul Wahab. antara ulama hadis muda paling top kat Malaysia sekarang ni, graduate Jordan, murid syaikh syuaib al-arnauth

Hehe.. pelik yang bernama tu je..tak tahu dia kerja mana selama ni.. ALhamdulillah, sebenarnya ana kenal ustaz Anwaruddin al-Falanjazi... ana sempat imla' hadith Musnad Al-Syafie, Musnad Ahmad, Syamail dan lain2 dengan beliau... antara ustaz yang ana rapat sebenarnya... suka dengan sikap tawadhu' dan kecintaan beliau terhadap hadith... Subhanallah.. Subhanallah...

Satu batch dengan ustaz Adlan dan Abid Syakur di Jordan.. beliau juga guru kepada ustazna Fathi Al-Tabib al-Sakandary Al-Malizi.. Manhaj Mutaqaddimun tapi menghormati mutaakhirin.

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by thtl on Sat Dec 08, 2012 1:26 pm

dia memang boleh jawab kemusykilan ad-Dien...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Ad-Dien on Sat Dec 08, 2012 7:46 pm

thtl wrote:dia memang boleh jawab kemusykilan ad-Dien...
Alhamdulillah, dia banyak ajar saya, sama macam ustaz... cuma dengan ustaz belum pernah saya sama' hadith dan talaqqi lagi.. Smile

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Al-Thayalisi dan Musnadnya

Post by Sponsored content Today at 9:11 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum