Boikot

View previous topic View next topic Go down

Boikot

Post by hafiz on Sun Oct 05, 2014 4:48 am

Adakah benar mcd, cola cola dan sbagainya perlu diboikot? Kerana saya ada baca.tiada bukti pun sbenrnya mereka menyumbng kpd israel. Tak silap, klau mcd, mereka ada tabung utk israel mcm tulah. Tetapi mereka ada tabung utk bnda2 lain gak. Sbb kalau nk sebar psl sesuatu jenama yg perlu diboikot tnpa bukti, takut jadi fitnah

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by Mohamad hafiz on Sun Oct 05, 2014 6:21 am

seumur hidup saya tak pernah saya merasa makanan McD. Huhuhuh

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali

Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by hafiz on Sun Oct 05, 2014 8:59 am

Saya pun kdng-kdng je. Huhu

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by sitisu on Tue Oct 07, 2014 7:09 am

bg saya:
mn yang ada bukti meyakinkan, cth starbucks ke mcd , yg dikatakan ada tabung utk israel tu sy mmg tak beli dah lama. mcd Halal memang halal..tapi tak lalu nak telan sebab terbyg daging rakyat palestin.

2. yg tiada bukti jelas sekadar cakap-ckp atau sebaran tak berasas ikutlaah keyakinan masing2..
setahu saya Rasulullah s.a.w tidak melarang berurusan dgn yahudi selagi mengikut syrat2 tertentu.( BETULKAN SAYA rakan2 forumer, JIKA saya TERSILAP ttg Rasulullah s.a.w tdk melarang berurusan dgn yahudi ini. )


sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by abu_firdaus on Tue Oct 07, 2014 1:33 pm

Tiada bukti sahih pun. Sekadar "dikatakan" saja

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by sitisu on Thu Oct 09, 2014 7:46 am

abu_firdaus wrote:Tiada bukti sahih pun. Sekadar "dikatakan" saja

"Dikatakan" .. betul jugak kan..hmm

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by hafiz on Thu Oct 09, 2014 10:51 am

Kita sbenrnya boikot israel ke zionis? Kiranya dua2 lh kn?

hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 388
Points : 709
Join date : 15/06/2013

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by abu_firdaus on Fri Oct 10, 2014 4:22 am

ikut definasi israel/zionis. kalau yg menentang islam, itu zionis. tapi yg boleh bekerjasama dgn islam itu, ada sebahagian dari yahudi. so kalau jelas terbukti ada fund utk zionis yg menetang islam. maka kita boikot. tapi soalnya macamana nak buktikan.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by alDayyan on Mon Oct 13, 2014 5:10 pm

Suaah nak buktikan sebab kalau kita faham ekonomi dan fungsi2 korporat2 gelap yg dianggotai oleh pelobi2 yahudi atau lain2..maka mmg semuanya salur ke sana. Peruntukan utk zionis tetap ada samada disediakan secara mainstream atau underground. DUit yg mengalir masuk ke zionis secara underground lebih byk dari yg didedahkan oleh mainstream. Bab2 makan ni bg sy mmg kena cerewet. Tp terpulangla nak makan ataub tidak sebab kekayaan ekonomi org islam mmg xmampu nak sumbangkan beratus2 trilion ke palestin setiap bulan atau tahun utk keselamatan dan kesejahteraan negara tu.

_________________
Jazakallah  kerana menjawab persoalan saya.. Semoga Allah merahmati kita semua.  Smile
Jemput LIKE   Like  fanpage
KOLEKSI HADIS PALSU DAN KISAH ISRAELIYAT.

alDayyan
Helper
Helper

Posts : 562
Points : 771
Join date : 25/05/2012
Age : 47
Location : 127.0.0.1

http://www.bicarathtl.forumms.net

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by thtl on Tue Oct 14, 2014 10:07 am

org palestin ada duit, masalahnya, pintu masuk di Jordan, Syria dan Egypt semua kena tutup, kemasukan barangan terhad. jalan laut pun kena kepung juga oleh Israel...mmg depa nak kasi mati secara perlahan-lahan

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Boikot

Post by Sponsored content Today at 6:46 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum