kesan sabun

View previous topic View next topic Go down

kesan sabun

Post by sitisu on Tue Jun 02, 2015 2:54 am

1.saya membasuh bantal yang terkena kencing dan muntah anak( xbnyk sgt )( bantal yg boleh basuh ). lepas cuci dh cnfrim bersih semua, diletakkan dlm baldi dan biar hingga air turun drrp bantal tu spy bantal tu bila letak kat ampaian xada air yg menitik utk memudhkn proses kering.

lepas jemur tu baru perasan pada baldi tadi ada bekas sabun (  guna sabun serbuk ) keadaan sabun tu : xcair tapi fizikalnya ialah sabun serbuk yg dicampur air sikit so cam ketul2 sikit..
sy rasa ia adalah daripada bantal tadi,sbb baldi u dah bersih sblm guna.

soalannya,
kena basuh balik ke bantal tu? sbb bantal tu kan masa basuh ia ada kencing dan muntah. sabun+najis . mungkin masa proeses basuhtu xcukup basuh bersih menyebabkan sabun bercampur najis pun xhilang lagi..sabun tu pun lekat sama dgn najis tu jugak kan.? atau x mengapa,krn sabun tu x jadi najis?

mungkin xpe sbb bantal bkn buat solat.. tapi sy gunakan bantal tu untuk tidor kdg2 kita berpeluh masa tidurrr,jika bantal tu   najis lagi mknanya ia dah jangkit. so klu guna kena basuh kepala dulu atau mandi sblm solat.. klu anak2 guna pun( anak mudah berpeluh ) ia akan sbbkan najis tu berpindah merata2..

perlu buang bantal tu?xlarat dah nak basuh sbb berat..

mungkin soalan ni kelakar kot.. tp bg saya, sya mmg x tahu..

terima kasih rakan forum

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: kesan sabun

Post by abu_firdaus on Tue Jun 02, 2015 5:02 am

ini pun was-was ni puan.
cuba jgn fikir terlalu mendalam.
dah basuh dah bantal tu.
settle. case close.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: kesan sabun

Post by sitisu on Tue Jun 02, 2015 5:57 am

ooh was2 ke..astarghfirullah..
kira bersih dan x perlu risaulah ye.
terima kasih Smile

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: kesan sabun

Post by Sponsored content Today at 9:14 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum