camana nk hilang bau tahi kucing melekat

View previous topic View next topic Go down

camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by sitisu on Mon May 18, 2015 1:19 pm

1. sejak akhir2 ini kucing ( xtahu kucing sapa ) suka berak dikawasan porch kereta rumah.. dah cuci ada balik.
Satu hari,kucing tu dh berak kat ataas selipar saya. cair pulak tuh.. suami tolong cuci bersih, siap sabun semua dan bilas bersih2.

bau tahi kucing mmg akan melekat lama dan susah hilang ke? dan boleh berpindah bau ke? cth kes saya dari selipar ke kaki? sapa2 ada pengalaman..tolong2.. Crying or Very sad

2. esoknya bila pakai saya perasan masih ada bau lagi.Ainnya memang dah tak ada cuma bau je. dah tu bau tu melekat plak kat kaki saya. sblm persan bau tu saya, bilas kaki sblm masuk rumah jadinya selipa dann kaki saya mmg basah dan terus masuk rumah dgn kaki basah tu. baru perasan ada bau lagi pada kaki saya. kira najis ke.? kena mop balik seluruh rumah? sbb dah berjalan merata2 dlm rumah. Saya biarkan aje. sebab yakin itu hanya kesan bau walaupun melekat bau dari selipar tadi melekat pada kaki. dan tak kira najis. Betul tak cara saya??????? sbb sya nk elak was2 terlampau.


3. saya dah cuci balik selipar tu then slps kering, baunya masih melekat pada selipar dan bila pakai balik melekat pulak kat kaki saya baunyaa.. aduhhh.. Najis ke tu.?atau dimaafkan ? dah basuh berkali2, masih ada bau..
saya dah mula ragu2 nihhh..caman dengan ibadah saya semua..sebeb dah jln satu rumahhh dgn kaki kesan bau tahi kucinggg Crying or Very sad

camana nk hilangkan bau ni..nak buang selipar sayang plak. baru je beli..

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by abu_firdaus on Tue May 19, 2015 9:14 am

1. jika dah cuci ikut kemampuan, ok dah tu. jika fizikal najis dah tak ada maka tiada perpindahan najis berlaku.
2. betul dah.
3. dimaafkan

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by sitisu on Tue May 19, 2015 10:00 am

Alhamdulilllahhh.. hilang susah hati saya.

Terima Kasih banyak abu_firdaus dpt tambah ilmu kami.

Sbb seblm tanya soalan kat forum ni smlm,ada hamba Allah kata: NAJIS jugak dan sya kena basuh semua benda yg berkaitan sebab ada BAU lagi yg menunjukkan masih ada najis..BLURRR jap time tuhhhh..(sbb teringatkan banyaknya benda yang perlu dibasuh..)

BTW, ada sesiapa ada petua nk elak kucing tu membuang lagi kat lantai porch rumah tak???HAMPIR setiap hari kucing buat kerja kat situ.

TERIMA KASIH


sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by abu_firdaus on Tue May 19, 2015 10:42 am

cari animal-repellent spray. kat kedai mknan binatang.

abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by sitisu on Tue May 19, 2015 11:47 am

Ok. Terima kkasih Smile

sitisu
AHLI
AHLI

Posts : 191
Points : 305
Join date : 04/12/2013

Back to top Go down

Re: camana nk hilang bau tahi kucing melekat

Post by Sponsored content Today at 12:35 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum