Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by elhamra' on Mon Jun 18, 2012 6:34 am

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=390917620965226&set=a.346213482102307.81224.344957402227915&type=1&ref=nf

Assalamualaikum..

sebagai rakyat malaysia yang bermaustautin di mesir, sangat-sangat rasa bersyukur atas kemenangan Dr.Mohamed Morsi, moga sinar baru akan menerangi rakyat mesir dan umat islam sejagat.. Smile

Wallahul Musta'aan

elhamra'
AHLI
AHLI

Posts : 36
Points : 44
Join date : 25/12/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 6:37 am

elhamra' wrote:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=390917620965226&set=a.346213482102307.81224.344957402227915&type=1&ref=nf

Assalamualaikum..

sebagai rakyat malaysia yang bermautautin di mesir, sangat-sangat rasa bersyukur atas kemenangan Dr.Mohamed Morsi, moga sinar baru akan menerangi rakyat mesir dan umat islam sejagat.. Smile

Dah umum ke? Saya baru je terbaca keputusan Pilihan Raya di FB Abg bob setakat ni iaitu Dr Morsy 53 dan Ahmad Syafiq 46 peratus. Smile

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 6:41 am

Tapi kenapa ada statement ni...?

"Pembubaran parlimen,tentera kuasa penuh dalam melantik kabinet dan pembentukan kerajaan,mengeluarkan peraturan,penjanjian antarabangsa,istihar perang dan pengostiharan darurat dalam negara ..president kena patuh heHeh malah tentera punya kuasa menentukan penggubal perlembagaan baru..pendek kata apa yerr SCAF(badan tertinggi anggota tertera) paling power sekarang..egypt belum selamat sebenarnya..ruj consti declaration"

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by abuzaid65 on Mon Jun 18, 2012 6:43 am

sumber dari FB ni boleh caya 100% ker?? just curious aje.. apa2 pun kita doakan yg terbaik buat sdra2 kita di Mesir sana.. kemenangan Dr Morsi memang amat dinanti2kan oleh rakyat Mesir..

abuzaid65
AHLI
AHLI

Posts : 134
Points : 162
Join date : 03/12/2011
Age : 50
Location : Shah Alam, Selangor

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 6:44 am

abuzaid65 wrote:sumber dari FB ni boleh caya 100% ker?? just curious aje.. apa2 pun kita doakan yg terbaik buat sdra2 kita di Mesir sana.. kemenangan Dr Morsi memang amat dinanti2kan oleh rakyat Mesir..
Kalau dari FB rakan kita yang kita thiqah saya yakin.... Smile

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by elhamra' on Mon Jun 18, 2012 6:49 am

Live streaming

yang saya maklum belum official lagi, tapi setakat ni Morsy memang mendahului..

elhamra'
AHLI
AHLI

Posts : 36
Points : 44
Join date : 25/12/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 6:54 am

elhamra' wrote:Live streaming

yang saya maklum belum official lagi, tapi setakat ni Morsy memang mendahului..

Doakan kemenangan berpihak pada Dr Morsy dan masih bukan mudah hendak dapat kerusi presiden ni. Satu dunia memusuhi...

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 7:00 am

Apa pun saya nak letak Kad Ucapan ni dulu....

[url= ]

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Ad-Dien on Mon Jun 18, 2012 8:22 am

ummuyaser wrote:
abuzaid65 wrote:sumber dari FB ni boleh caya 100% ker?? just curious aje.. apa2 pun kita doakan yg terbaik buat sdra2 kita di Mesir sana.. kemenangan Dr Morsi memang amat dinanti2kan oleh rakyat Mesir..
Kalau dari FB rakan kita yang kita thiqah saya yakin.... Smile

kena cek sanad berita ni.. bawakan sanad~~ ehe Razz

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Ad-Dien on Mon Jun 18, 2012 8:29 am



Open PAGE NEW TAB UNTUK FULL PICTURE!


Kenyataan berhubung kemenangan Dr.Muhammad Mursi sebagai Presiden Mesir.

Pasukan Kempen Dr.Muhammad Mursi telah mengumumkan kemenangan Mursi sebagai Presiden Republik Arab Mesir pada pagi Isnin, 18 Jun 2012. Keputusan ini berdasarkan wakil-wakil kami yang mengikuti pengiraan undi di seluruh pusat-pusat pengundian yang diperolehi dari ketua-ketua tempat mengundi dari kalangan hakim yang bertugas. Ia menyaksikan Dr.Muhammad Mursi memperoleh 13,237,000 undi atau nisbah 52% berbanding lawannya, Ahmed Syafiq yang memperolehi 12,338,973 dengan nisbah 48% daripada jumlah undi keseluruhan 25,575,973.

Dengan ini, kami tujukan setinggi-tinggi penghargaan buat syuhada' Revolusi 25 Januari dan mereka yang cedera dalam revolusi sama ada lelaki atau wanita, pemuda dan pemudi.

Dr.Mursi telah berjanji dengan Allah dan rakyat Mesir untuk menjadi khadam kepada semua, berada atas padang yang sama buat seluruh rakyat, Islam atau Kristian, sama ada yang memberikannya undi atau tidak.

Dr.Mursi telah meninggalkan pejabat kempen menuju ke dataran Tahrir yang menjadi simbol revolusi bagi menyampaikan ucapan ringkas yang dibawakan oleh beberapa media massa, Mesir, Arab dan antarabangsa.

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by elhamra' on Mon Jun 18, 2012 8:32 am

terkini waktu mesir 6.57am 50% Mursi dan 49% Ahmad Syafik, beza hanya 1%
(waktu sekarang 7.31am waktu mesir)

mohon doa, semoga kemenangan berpihak kepada Mursi..
Wallahul Musta'aan

rujuk http://tab3.me/

elhamra'
AHLI
AHLI

Posts : 36
Points : 44
Join date : 25/12/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Mon Jun 18, 2012 8:49 am

Ad-Dien wrote:
ummuyaser wrote:
abuzaid65 wrote:sumber dari FB ni boleh caya 100% ker?? just curious aje.. apa2 pun kita doakan yg terbaik buat sdra2 kita di Mesir sana.. kemenangan Dr Morsi memang amat dinanti2kan oleh rakyat Mesir..
Kalau dari FB rakan kita yang kita thiqah saya yakin.... Smile

kena cek sanad berita ni.. bawakan sanad~~ ehe Razz
Sanad dia dari Abg Bob laa....

_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Ad-Dien on Mon Jun 18, 2012 12:16 pm



Kurang satu 1% beza antara Muhammad Mursi dan Ahmad Syafik..



أحمد شفيق ‹‹ 12,305,980 ››
محمد مرسي ‹‹ 12,742,388 ››
49.13%50.87%


http://tab3.me/

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by thtl on Mon Jun 18, 2012 12:22 pm

USA dan Israel sedang cemas

Ini ancaman kpd mereka

Mesir adalah negara yg mampu mengalahkan israel jika perang.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Ad-Dien on Mon Jun 18, 2012 12:24 pm

thtl wrote:USA dan Israel sedang cemas

Ini ancaman kpd mereka

Mesir adalah negara yg mampu mengalahkan israel jika perang.

betul..betul..Allahu musta'an...

best plak ikuti politik mesir... hehe...

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by seijiseimura84 on Mon Jun 18, 2012 3:08 pm

jgn jadi kes mcm presiden kennedy sudah.... doakan mohon pemimpin islam terlindung dari sikap dengki bukan islam khususnya israel

seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Ad-Dien on Mon Jun 18, 2012 3:30 pm

Ad-Dien wrote:

Kurang satu 1% beza antara Muhammad Mursi dan Ahmad Syafik..



أحمد شفيق ‹‹ 12,305,980 ››
محمد مرسي ‹‹ 12,742,388 ››
49.13%50.87%


http://tab3.me/

Terkini setakat jam 1 pm


نتائج الفرز الحالية
أحمد شفيق ‹‹ 12,478,218 ››48.67%
محمد مرسي ‹‹ 13,159,162 ››51.33%

_________________
عقيدة السلف اصحاب الحديث

Fb: Ad-Dien

Ad-Dien
Admin
Admin

Posts : 3862
Points : 4184
Join date : 24/11/2011
Age : 26
Location : al-Kardawi

http://addienblog.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by elhamra' on Sun Jun 24, 2012 5:41 pm

Alhamdulillah 3x..

Dr.Muhammad Morsi telah sah ditabalkan sebagai presiden Mesir..




Live Station from Tahrir

elhamra'
AHLI
AHLI

Posts : 36
Points : 44
Join date : 25/12/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by thtl on Sun Jun 24, 2012 5:53 pm

Ya, ana sedang tengok Jazeera live dari TV Hotel di Jizan, KSA

Egypt berada di landasan yg betul

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by zikrulmaut_sm on Sun Jun 24, 2012 6:25 pm

Allahu akbar! wa lillahil hamd!

Semoga dengan kemenangan Dr. Morsi ini, Allah membukakan kemenangan buat ummat ini!

_________________
[Takkan beribadat pun berdosa?]

عن سعيد بن المسيب أنه رأى رجلا يصلي بعد طلوع الفجر أكثر من ركعتين يكثر فيها الركوع والسجود فنهاه. فقال: يا أبا محمد! أيعذبني الله على الصلاة؟! قال: لا ولكن يعذبك على خلاف السنة.
روى البيهقي بسند صحيح

Dari Said bin Musayyib, ia melihat seorang lelaki menunaikan shalat setelah terbit fajar lebih dari dua rakaat, ia memanjangkan rukuk dan sujudnya. Akhirnya Said bin Musayyib pun melarangnya. Orang itu berkata: “Wahai Abu Muhammad, apakah Allah akan menyiksaku karena shalat? “Beliau menjawab: "Tidak, tetapi Allah akan menyiksamu karena menyelisihi As-Sunnah”.

[ Hadits sahih riwayat Baihaqi dalam "As Sunan Al Kubra" II/466, Khatib Al Baghdadi dalam "Al Faqih wal mutafaqqih" I/147, Ad Darimi I/116].

zikrulmaut_sm
AHLI
AHLI

Posts : 513
Points : 765
Join date : 25/11/2011

http://facebook.com/syazwanmisran

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by ummuyaser on Sun Jun 24, 2012 6:51 pm

elhamra' wrote:Alhamdulillah 3x..

Dr.Muhammad Morsi telah sah ditabalkan sebagai presiden Mesir..




Live Station from Tahrir

Alhamdulillah, thumma alhamdulillah, thumma alhamdulillah...


_________________
http://www.islamweb.net/womane/
http://www.saaid.net/
http://suriaterang.blogspot.com/

ummuyaser
Moderator
Moderator

Posts : 456
Points : 570
Join date : 24/11/2011
Location : Seremban

http://www.islamweb.net/womane/

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by salmonella on Sun Jun 24, 2012 7:02 pm

Maaf... tumpang tanya. Di sebelah sini adalah ikhwanul muslimin. Di belah sana pula adalah dari mana ya? Heboh di FB, ramai orang menyamakan ikhwanul muslimin sebagai PAS, manakala belah sana sebagai UMNO.

salmonella
Moderator
Moderator

Posts : 47
Points : 61
Join date : 24/11/2011
Age : 29
Location : Ampang

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by thtl on Sun Jun 24, 2012 7:15 pm

tak boleh nak samakan mesir dgn mesia..

politik ni di setiap negara kita kena lihat secara berasingan..

Malaysia tak pernah berada di bawah diktator ala fir'aun

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by zikrulmaut_sm on Mon Jun 25, 2012 5:11 am

Ada di kalangan saudara-saudara dari sesetengah harakah yang mengatakan merekalah yg paling setia terhadap perjuangan sejak awal, dan orang lain hanya tumpang saja bila dah menang.

Kemenangan ini untuk siapa? Untuk hizbi mereka atau untuk ummat semuanya?

_________________
[Takkan beribadat pun berdosa?]

عن سعيد بن المسيب أنه رأى رجلا يصلي بعد طلوع الفجر أكثر من ركعتين يكثر فيها الركوع والسجود فنهاه. فقال: يا أبا محمد! أيعذبني الله على الصلاة؟! قال: لا ولكن يعذبك على خلاف السنة.
روى البيهقي بسند صحيح

Dari Said bin Musayyib, ia melihat seorang lelaki menunaikan shalat setelah terbit fajar lebih dari dua rakaat, ia memanjangkan rukuk dan sujudnya. Akhirnya Said bin Musayyib pun melarangnya. Orang itu berkata: “Wahai Abu Muhammad, apakah Allah akan menyiksaku karena shalat? “Beliau menjawab: "Tidak, tetapi Allah akan menyiksamu karena menyelisihi As-Sunnah”.

[ Hadits sahih riwayat Baihaqi dalam "As Sunan Al Kubra" II/466, Khatib Al Baghdadi dalam "Al Faqih wal mutafaqqih" I/147, Ad Darimi I/116].

zikrulmaut_sm
AHLI
AHLI

Posts : 513
Points : 765
Join date : 25/11/2011

http://facebook.com/syazwanmisran

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by farhan_abdullah on Mon Jun 25, 2012 5:28 am

akhirnya kemenangan berpihak pada yg berhak...semoga dgn kemenangan ni umat islam di negara lain dapat tempias dan akan terbela(khususnya Palestin)... terbaik

farhan_abdullah
AHLI
AHLI

Posts : 30
Points : 32
Join date : 20/12/2011
Age : 33
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Dr. Mohamed Morsi President baru Mesir

Post by Sponsored content Today at 9:14 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum