Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

View previous topic View next topic Go down

Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

Post by Mohd. Ikram on Wed Apr 03, 2013 6:01 pm

Baru habis baca... satu pembahasan yang menarik oleh Ustaz Abul Jauzaa

Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya
http://abul-jauzaa.blogspot.com/2013/04/disunnahkan-berpakaian-dengan-pakaian.html

Mohd. Ikram
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 164
Points : 216
Join date : 25/11/2011

Back to top Go down

Re: Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

Post by thtl on Wed Apr 03, 2013 7:24 pm

kalau anda menetap di saudi, anda tidak digalakkan memakai pakaian saudi. Ini sebab depa nak bedzakan penduduk saudi dan non-saudi. so, expatriate (pekerja asing) disaudi digalakkan pakai pakaian selain pakaian kebangsaan saudi.

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

Post by abu_aisyah on Thu Apr 04, 2013 4:56 am

baju melayu bersampin diorang pelik tak tengok? Smile

baju melayu (kemungkinan) satu2nye baju yg ada 3 pocket dibahgian badan.hehehe

_________________
www.facebook.com/syafiqabuhasan

abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

Post by thtl on Thu Apr 04, 2013 10:03 am

kalau kita pakai baju melayu lengkap macam pengantin pergi kerja (lengkap dgn keris) ke pejabat saudi, atau pakai hari Jumaat, mmg peliklah..depa akan wonder, mamat ni datang dari planet mana? hehehe

apa yg saya lihat di mesjidil haram, pakcik2 ada ramai yg pakai baju melayu dan kain pelikat ketika datang solat dan pakai songkok hitam. pakai cam kat Malaysia..OK je..
pendek kata, jamaah umrah malaysia ni mmg boleh kenal dari jauh...org Turki pun senang nak kenal pakaian mereka, gitu juga orang Iran...

thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: Disunnahkan Berpakaian dengan Pakaian Penduduk Negerinya

Post by Sponsored content Today at 4:50 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum