BERITA TERGEMPAR

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Wed Apr 03, 2013 9:32 am

Assalamualaikum wbr.

Parlimen Malaysia dibubarkan hari ini. Diikuti oleh pembubaran DUN oleh bebrapa buah negeri. Semua rakyat akan bakal menyambut "hari raya" utk semua kaum dalam Malaysia. Suasana bakal dimeriahkan lagi oleh bendera-bendera dan sepanduk yang penuh warna-warni, menghiasi jalan-jalan di kota dan juga desa. Ada juga yang akan berarak ke sana ke mari. Ceramah juga semakin kerap dan semakin panas. Lagu ' Mari mengundi akan kembali berkumandang selepas 5 tahun menyepi. Akhir sekali selamat mengundi kepada rakyat Malaysia. Clap
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Mohamad hafiz on Wed Apr 03, 2013 9:46 am

Mari la mari, mari mengundi Laughing

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali
avatar
Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by najib76 on Wed Apr 03, 2013 10:16 am

Mohamad hafiz wrote:Mari la mari, mari mengundi Laughing

PM silap sebut tahun....sampai harga saham jatuh...
avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by thtl on Wed Apr 03, 2013 10:21 am

PRU paling kotor rasanya.
media smartfone akan menjadi tumpuan utama generasi cyber...Twitter, FB dan Whatsapp (WA)
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by najib76 on Wed Apr 03, 2013 10:24 am

thtl wrote:PRU paling kotor rasanya.
media smartfone akan menjadi tumpuan utama generasi cyber...Twitter, FB dan Whatsapp (WA)

kebarangkalian 55% bertukar kerajaan ..
avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by abu_aisyah on Wed Apr 03, 2013 11:00 am

najib76 wrote:
Mohamad hafiz wrote:Mari la mari, mari mengundi Laughing

PM silap sebut tahun....sampai harga saham jatuh...

hah?! Surprised Surprised

_________________
www.facebook.com/syafiqabuhasan
avatar
abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by thtl on Wed Apr 03, 2013 11:10 am

najib, mungkin juga...
kelantan PR
terengganu BN
pahang BN
johor BN
Melaka BN
Negeri BN
Wilayah PR
Selangor PR
Perak PR
Kedah PR
Penang PR
Perlis PR
sabah PR
sarawak PR
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Mohamad hafiz on Wed Apr 03, 2013 11:15 am

thtl wrote:najib, mungkin juga...
kelantan PR
terengganu BN
pahang BN
johor BN
Melaka BN
Negeri BN
Wilayah PR
Selangor PR
Perak PR
Kedah PR
Penang PR
Perlis PR
sabah PR
sarawak PR

Ustaz, mari la mari, kita mengundi Laughing sayangnya sya tak cukup umur utk mengundi Laughing

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali
avatar
Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Wed Apr 03, 2013 11:18 am

Maksud PRU paling kotor tu apa ya? adakah penyokong parti lebih tidak berdisiplin dan akan menimbulkan kekacauan? Atau SPR yang tidak adil? Kalau SPR tidak adil, apakah cara kotor yang mungkin dilakukan?
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by najib76 on Wed Apr 03, 2013 11:22 am

thtl wrote:najib, mungkin juga...
kelantan PR
terengganu BN
pahang BN
johor BN
Melaka BN
Negeri BN
Wilayah PR
Selangor PR
Perak PR
Kedah PR
Penang PR
Perlis PR
sabah PR
sarawak PR

dari pemerhatian saya bersama beberapa sahabat dalam bberapa bulan kebelakang.....tidak mustahil kerajaan pusat akan bertukar..tapi majoritinya kecil..
avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Wed Apr 03, 2013 12:15 pm

najib76 wrote:
thtl wrote:najib, mungkin juga...
kelantan PR
terengganu BN
pahang BN
johor BN
Melaka BN
Negeri BN
Wilayah PR
Selangor PR
Perak PR
Kedah PR
Penang PR
Perlis PR
sabah PR
sarawak PR

dari pemerhatian saya bersama beberapa sahabat dalam bberapa bulan kebelakang.....tidak mustahil kerajaan pusat akan bertukar..tapi majoritinya kecil..

Adakah ia telah mengambil kira tahap 'keBERSIHan' PRU13? Rasanya keputusan di Sabah dan Sarawak yang akan menentukan samada kerajaan bertukar atau tidak?
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by thtl on Wed Apr 03, 2013 12:41 pm

Don,
PRU terkotor tu maksudnya ada unsur manipulasi dan penyalahgunaan media yg amat ketara khususnya media smartfon..What's App, twitter dan FB utk menyibarkan segala jenis fitnah dgn foto-foto yg menjelikkan.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by helper on Wed Apr 03, 2013 1:09 pm

pilih calon yg baik, insyallah
avatar
helper
Helper
Helper

Posts : 240
Points : 353
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by najib76 on Thu Apr 04, 2013 2:35 am

helper wrote:pilih calon yg baik, insyallah

pilih calon ke pilih kumpulan yg dia wakil ??
avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by abu_aisyah on Thu Apr 04, 2013 4:55 am

gangsterisme pun banyak.

_________________
www.facebook.com/syafiqabuhasan
avatar
abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Thu Apr 04, 2013 5:37 am

Tun M menyarankan pilihlah parti bukan calonnya. Sebabnya tidak mahu ada orang yang merajuk tak jadi calon akan mengasut supaya partinya kalah. Tapi bagi orang awam, ada yang tengok calon dan ada juga yang tengok parti. Rasanya majoriti akan pilih parti bukan calon. Bila seorang pemimpin keluar parti, maka penyokong parti akan mencela pemimpin itu, tidak kira apa kedudukan dia sebelum itu. Tapi kalau DSAI keluar dan masuk balik UMNO, saya tak pasti samada penyokong akan kekal bersama PR. Alahai
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Tue Apr 09, 2013 5:04 pm

Ada pihak yang mengeluarkan fatwa Haram mengundi parti tertentu. Apakah orang Islam perlu mematuhinya?

Ada juga parti yg suka menggunakan ungkapan ' jika Nabi saw masih hidup maka parti lawan akan....' . Bukankah Nabi saw sudah wafat. Apakah boleh menggunakan perumpamaan seperti ini?
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by thtl on Tue Apr 09, 2013 9:11 pm

1. Fatwa Haram mengundi parti tertentu adalah fatwa yg batil.. sebab mana-mana parti yg SPR dah lulus bertanding, maka dia ada hak bertanding. Kenapa di fatwakan haram mengundinya sedangkan dia sah di sisi undang2 utk bertanding? Dalam mengundi, rakyat tidak perlu ikut fatwa untuk mngundi melainkan hak mengundi parti mana sekali pun adalah hak pengundi.

2. Penggunakan ungkapan "jika Nabi (saw) masih hidup.." adalah juga batil
Dalilnya:
فَإِنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشَّيْطَانِ

"Sesungguhnya kalimah ‘KALAU’ akan membukakan pintu amalan syaitan.” HR Muslim no 2664 dr Abu Hurayra.
avatar
thtl
Admin
Admin

Posts : 9569
Points : 10341
Join date : 24/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by seijiseimura84 on Tue Apr 09, 2013 10:27 pm

adakah haram kalau tak undi. saya boikot kedua2 parti
avatar
seijiseimura84
AHLI
AHLI

Posts : 472
Points : 779
Join date : 27/11/2011

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by najib76 on Wed Apr 10, 2013 2:52 am

seijiseimura84 wrote:adakah haram kalau tak undi. saya boikot kedua2 parti

kawasan mana ?
avatar
najib76
AHLI
AHLI

Posts : 233
Points : 337
Join date : 02/12/2011
Location : Johor

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Wed Apr 10, 2013 11:49 am

Hari mengundi pada 5 May 2013. Saya mengundi di DUN Semenyih, Parlimen Hulu Langat. Belum tengok calonnya lagi.
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by abu_aisyah on Wed Apr 10, 2013 12:24 pm

Dodo Don wrote:Hari mengundi pada 5 May 2013. Saya mengundi di DUN Semenyih, Parlimen Hulu Langat. Belum tengok calonnya lagi.

semacam je kite ni sedare. Smile

_________________
www.facebook.com/syafiqabuhasan
avatar
abu_aisyah
AHLI SETIA
AHLI SETIA

Posts : 762
Points : 978
Join date : 03/06/2012
Age : 30
Location : bandar baru bangi, bandar tun razak

http://www.facebook.com/eveekids

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by abu_firdaus on Wed Apr 10, 2013 12:31 pm

Dodo Don wrote:Hari mengundi pada 5 May 2013. Saya mengundi di DUN Semenyih, Parlimen Hulu Langat. Belum tengok calonnya lagi.
memang belum hari penamaan pun. mcmana nak tgk calon.. Wink

saya di bdr baru bangi. DUN bangi, parlimen serdang
avatar
abu_firdaus
AHLI
AHLI

Posts : 688
Points : 712
Join date : 19/05/2012
Location : bdr baru bangi

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Dodo Don on Mon Apr 15, 2013 8:33 am

Menjelang penamaan calon..apakah PKR dan PAS berebut kerusi di beberapa kawasan seperti yang dilapurkan oleh media pro-BN. Sebaliknya media pro-PR melaporkan kerusi MCA pula diambil oleh UMNO. UMNO pula menggambarkan bakal meletakkan orang-orang muda.
avatar
Dodo Don
AHLI
AHLI

Posts : 210
Points : 244
Join date : 26/05/2012

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Mohamad hafiz on Mon Apr 15, 2013 8:35 am

terbaik teruskan letak orang2 muda Smile sbb mereka tak mahir "real politik" Bak kata pepatah Sejarah hehe

_________________
"Memberi contoh dengan perbuatan adalah lebih baik daripada memberi contoh dengan perkataan." ~ Al-Ghazali
avatar
Mohamad hafiz
AHLI
AHLI

Posts : 867
Points : 1201
Join date : 23/01/2013
Age : 21
Location : Mukah

http://bloginformasiterkini.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERITA TERGEMPAR

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum